• Werk aan de winkel voor Witkampers

Laren, 26 februari 2023
    Witkampers – Lemelerveld (0-0) 0-2

In een teleurstellend inhaalduel wist Witkampers zondag geen resultaat te behalen tegen Lemelerveld.

De wedstrijd, waar Witkampers bij winst afstand kon nemen van Lemelerveld, eindigde in een verdiende 2-0 overwinning voor de gasten. Witkampers begon de wedstrijd zonder een aantal vaste basisspelers. Roald Straalman en Jur Wilgenhof hadden juist vakantie geboekt op dit tijdstip, niet wetende dat het duel ingehaald diende te worden op juist deze zondag. Jordi Woestenenk, Daan Hento en Sem Pardijs ontbraken door blessures. Uiteraard mag dat geen excuus zijn voor het vertoonde spel, maar Witkampers slaagde er deze middag niet in het spel naar zich toe te trekken. De eerste helft ging het duel gelijk op met een licht overwicht voor de gasten, wat zich echter niet vertaalde in grote doelkansen voor beide ploegen.

Na de hervatting was er toch sprake van opleving in de wedstrijd met een wat beter Witkampers. Er werden enkele kansen gecreëerd met name voor Christian Beuzel en Bryan Brummelman, maar geen van beiden wisten deze te benutten. Onnauwkeurigheid en balverlies van Witkampers was echter de oorzaak van de 0-1 voor de gasten. Zij straften een foutieve inschatting van onze ploeg goed af. Witkampers ging vervolgens sterk in de aanval, maar op de één of andere manier was het vanmiddag niet de dag van de thuisploeg. Lemelerveld knalde nog een keer op de lat en strafte even later wederom onnauwkeurigheid bij de thuisploeg af met de tweede treffer. Een verdiende overwinning derhalve voor de gasten die natuurlijk blij waren met de punten.

Spelers en staf van Witkampers zullen zich achter de oren moeten krabben nu er in de laatste 4 duels slechts één punt is behaald. Dan zijn blessures niet echt een excuus, wetende dat in de eerste helft van de competitie er ook blessures waren en toch goede resultaten werden geboekt. Echter de ploeg van Jeroen van der Tol kennende, zal de ploeg zich oprichten en op jacht gaan naar punten. De uitwedstrijd komende zondag tegen hekkensluiter SDC ’12 is een mooie gelegenheid om zich te revancheren.

Tekst: Johan Ikink