Voorbereiding Witkampers selectie

Winnend Witkampers nog in race voor nacompetitie

Arnhem, 20 mei 2024
    SML – Witkampers (1-1) 1-4

Als Witkampers de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse wil spelen moeten de Larenaren sowieso de laatste twee wedstrijden van het seizoen winnen. Dit is geen eenvoudige opgave. Volgende week wacht het treffen met Robur et Velocitas in Laren, maar vandaag is het eerst tijd voor een uitwedstrijd tegen SML in Arnhem. Voor SML staat er nog veel op het spel, zowel via de eindstand óf via de derde periode hebben ook zij nog zicht op een nacompetitie plek. Eind januari werd het op het Leussinkpark uiteindelijk een makkelijke middag voor Witkampers met een 4-1 uitslag.

Witkampers begint overtuigend aan de wedstrijd, heeft wat meer de bal en zonder tot echt grote kansen te komen hangt een Larense goal al wel een beetje in de lucht. Een inzet net buiten de zestienmeter wordt door Raoul Haijtink net naast geschoten. SML is echt een beetje aan het zoeken hoe grip te krijgen op Witkampers. De gastheren beschikken wel over een goede ploeg met een paar bijzonder vaardige voetballers. De eerste kans die SML vervolgens krijgt is gelijk raak. Een vrije trap in de buurt van de cornervlag wordt hoog voorgegeven en wordt in behoorlijke vrijheid binnengekopt. Een tegenvaller. Na deze goal lijkt Witkampers het een beetje kwijt. SML wordt dominanter en is gedurende een groot gedeelte van de eerste helft de bovenliggende partij. Net voor rust doet Witkampers iets terug. Het is een goal die bijna een gespiegelde versie van het eerste doelpunt van SML is. Een vrije trap in de buurt van de cornervlag en ditmaal is het Colin Stegeman die goed binnenkopt. Een mooie opsteker voor Witkampers en een duidelijke tegenvaller voor de thuisploeg.

Witkampers begint ook overtuigend aan de tweede helft. De Larenaren zijn sterker en SML komt er niet echt meer uit. Net voordat het eerste uur van deze wedstrijd erop zit, valt de 1-2. Een hoge voorzet wordt door Jordy Woestenenk goed aangenomen en in de verre hoek binnengeschoten. Een knappe goal die nog meer vertrouwen geeft op een goede afloop. SML moet risico gaan nemen en uit zo'n risicovol moment valt ook de 1-3. Een lange bal vanuit de laatste linie van Witkampers wordt opgevangen door Christian Beuzel en samen met Colin Stegeman begint hij aan een sprint van 40 meter richting het Arnhemse doel. Christian legt oog in oog met de keeper de bal netjes af op Colin en een overwinning lijkt nu bijna zeker. De thuisploeg probeert er nog een slotoffensief uit te persen, maar dit komt eigenlijk niet van de grond. Witkampers blijft eenvoudig overeind én bewaart het mooiste voor het laatst. De doelman van SML staat in balbezit van zijn eigen team vrij ver voor zijn doel en dat heeft Bastian Beuzel blijkbaar gezien. Net over de middenlijn helemaal aan de rechterzijlijn schiet hij met een enorme boog de bal binnen. Na deze kers op de taart is de wedstrijd afgelopen. Volgende week zoals gezegd nog één competitiewedstrijd en dan weten we ook hoe het (mogelijke) vervolg van dit seizoen eruit gaat zien.