Witkampers 2 gaat uitstekend de winterstop in

Laren, 8 december Witkampers 2 - Wijhe’92 2 3-0 (1-0)

Zondag 8 december, een regenachtige, koude ochtend op het Leussinkpark.

Desondanks stond de laatste pot voor de winterstop op het programma tegen Wijhe’92 2.

Om bovenin mee te kunnen blijven draaien was een overwinning uitermate belangrijk.

Door de afwezigheid van een aantal basisspelers, was het voor trainer Jan Brummelman een lastige puzzel om een complete selectie te vormen.

Ondanks het koude weer en de vroege zondagochtend begon Witkampers 2 goed aan de wedstrijd. Veelvoudig werden er kansen gecreëerd door te spelen over de linkerflank. Op deze plek stond Bastian Beuzel die zijn debuut voor dit seizoen maakte in het tweede elftal.

De Witkampers hadden er moeite mee om de bal langs de doelman te krijgen. Dit resulteerde in een aantal kansen die mis werden geschoten. Toch werd er een aanval goed opgezet, waardoor er een voorzet werd gegeven op Pepijn Bloem. Hij wist de bal met een volley in de kruising te schieten. Ondanks het voetballend vermogen van het elftal werden er onnodige overtredingen gemaakt. Zo ook de overtreding van de rechtsback Luuk Bannink die een lompe tackle maakte en daarvoor een gele kaart kreeg. Daarna was er tijd voor thee. Een goed moment om de koppen bij elkaar te steken en plannen te maken voor de tweede helft.

Nadat de warme thee was opgedronken en Jan de spelers weer op scherp had gezet, mochten de spelers het veld weer betreden. Witkampers ging verder waar het gebleven was met het creëren van kansen. Terwijl de witte shirts van de Larenaren steeds smeriger werden, bleef het elftal de wedstrijd goed voortzetten. Door een goed opgezette aanval wist Rick Bouwhuis de bal netjes af te ronden (2-0). Door de voorsprong van twee doelpunten werd het voor de Witkampers gemakkelijker voetballen en wist het team de wedstrijd naar zich toe te trekken. Zo wist Bastian Beuzel vlak voordat hij gewisseld werd toch nog te scoren vanuit een lastige hoek. Om dit te vieren deed hij ‘De Kraanvogel’, zoals de jeugd het noemt. Na dit moment was het tijd voor Ruud Bekkink om in te vallen. Ook werd Jur Wilgenhof van JO19-1 gewisseld voor Robin Bargeman, die een goede wedstrijd had gespeeld. Toch verslapte Witkampers in de slotfase van de wedstrijd. Dit resulteerde nog in een grote kans voor Wijhe, maar het schot werd goed gekeerd door keeper Tobias Echternach. Tobias is de keeper van JO19-1 die vaker klaar staat voor het tweede elftal.

Samengevat een prima wedstrijd voor de heren 2 van de witkampers, mede dankzij alle invalspelers en het publiek dat ondanks het koude weer toch langs de lijn stond.

Op naar het tweede seizoenshelft, die veelbelovend is.

Tekst: Rinze Onis, Gerben Keppels