• Witkampers 45+ trapt af

Vanaf dit seizoen hebben we bij de Witkampers ook een 45+ team. Er was al een 35+ team, daar zijn er nu 2 van.

Voor mij kwam de 45+ op een mooi moment, want ik wilde stoppen met voetbal bij het 7e elftal, omdat ik te veel pijntjes en blessures kreeg. Dus zodoende ben ik aangemeld bij de 45+ en kan ik nog weer even door voetballen, hoop ik.

Het nieuwe team bestaat voor het grootste deel uit spelers die vorig seizoen nog in het 6e speelden, aangevuld met een aantal spelers die het voetballen al hadden opgegeven, waaronder één dispensatie speler, keeper Bouke. Het 45+ team bestaat nu uit 14 man, onder de bezielende leiding van Jan Imenkamp.

Het 45+ voetbal wordt gespeeld op een half veld en dan 7 tegen 7, inclusief een keeper. We spelen niet wekelijks op de zondagmorgen, maar op 5 vrijdagavonden voor de winterstop en 5 vrijdagavonden na de winterstop. Er wordt gespeeld in toernooivorm, zo spelen we op die vrijdagavonden 4 wedstrijdjes van een kwartier, zodat er een uur wordt gevoetbald per team.

Wij zitten in een competitie van 5 teams, te weten Witkampers, Lochem, Harfsen en twee teams uit Haarlo. Voor ons is het nieuw, maar de andere verenigingen spelen dit spelletje al jaren samen.

Om het maar een keer gezien te hebben, hebben we op een zondagmorgen een oefen toernooitje gehouden met de beide 35+ teams. Dit is allemaal wel goed verlopen. Alleen het wisselbeleid met 14 man verliep wat chaotisch, maar algehele chaos ligt ons wel.

Van leider Jan hadden we in de groepsapp 6 ‘kantjes’ met spelregels gekregen, maar we zijn geen leesclubje, dus bijna niemand had dat doorgelezen. Gewoon voetballen, huppekee en we zien wel.

De belangrijkste regels die anders zijn dan bij normaal voetbal zijn:

• Er is geen buitenspel;
    • Er mogen geen slidings worden gemaakt;
    • Er mag onbeperkt worden door gewisseld;
    • Geen ingooi bij een uitbal, maar in trappen.

Op vrijdagavond 23 september hebben we onze eerste speelavond gehad. Dit was meteen thuis op het Witkampers terrein. Het nieuwe 2e veld is hier nu natuurlijk uitermate geschikt voor.

Jan had 2 scheidsrechters geregeld, Robert Ribbers en Henk Eggink. Ook zij waren zeer enthousiast.

We hadden 2 afzeggingen, dus we begonnen met 12 man.

Onze eerste wedstrijd was tegen Haarlo 2, deze wonnen we. De eerste geblesseerde viel bij ons al uit na 5 minuten.

De tweede wedstrijd was tegen Lochem, deze verloren we, ze waren net iets te goed voor ons. Dat pakken we de volgende keer anders aan. Ook hier weer 1 man een blessure opgelopen.

De derde wedstrijd was tegen Harfsen, ook deze wonnen we met moeite en blessure nummer 3 was een feit.

De laatste wedstrijd was tegen Haarlo 1, we begonnen met nog maar met 2 reserves, gelukkig waren dat er genoeg. Het werd een gelijkspel.

Voor de derde helft had Jan een aantal spelersvrouwen geregeld om voldoende kantine bezetting te hebben, zodat een ieder voldoende kon eten en drinken. Zo werd de avond gezellig afgesloten.

Op vrijdagavond 14 oktober gaan we naar Haarlo.

Witkampers 45+
    Wilfred van der Wal