Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers 7 draait 0-2 achterstand om in winst

Laren, 8 oktober 2023
    Witkampers 7 - SSA/SJO Ratti - Socii 6 (0-1) 4-2

Vandaag de thuiswedstrijd tegen SSA/SJO Ratti - Socii 6. Om 8:30 zat iedereen in de kleedkamer om zich klaar te maken voor de jaarlijkse teamfoto. Daarna rond 9:00 uur een goeie warming up en rond 9:30 richting veld 1. Jaja veld 1, wat bij veel spelers vragen op riep of we daar wel echt moesten spelen. Het 1e kwartier was een beetje aftasten van beide ploegen zonder echte grote kansen te krijgen, maar na 25 minuten maakte de spits van Ratti-Socii 0-1 met een geweldige uithaal in de bovenhoek. Met een 0-1 achterstand de rust in.

Met een paar frisse wissels in de 2e helft wisten we dat er nog van alles mogelijk was, maar die hoop leek al snel vervlogen toen na 5 minuten in de 2e helft opnieuw de spits van de tegenstander de 0-2 binnenschoot. Echter een minuut na de aftrap werd het 1-2 door Guus Rothman. Daarna kreeg Witkampers toch langzaamaan de hoop dat er misschien toch nog wel een goed resultaat in zou zitten. In de 65e minuut maakte Han Hartelman 2-2 met een mooie kopbal uit een goeie vrije trap van Bert Jansen. Na de 2-2 ging Witkampers op zoek naar meer en ook de 3-2 viel nog. Ongeveer 15 miniten voor tijd werd Guus weggestuurd door Rob Ilbrink. Guus liep alleen op de keeper af, bleef rustig en schoot de 3-2 tegen de touwen: Achterstand omgedraaid!! Daarna nog een geweldig genomen corner van opnieuw Rob op het hoofd van wederom Han en die kopt 5 minuten voor tijd de beslissing tegen de touwen!! 4-2 winst ⚽️!

Keihard gewerkt met z'n allen en bij vlagen ook goed gevoetbald. Een echte teamprestatie en met 6 punten uit 3 duels een prima begin voor de mannen van Heren 7! Volgende week een uitwedstrijd tegen VV Diepenheim 5!

Tekst: Jasper ter Morsche