Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers 7 neemt revanche op Diepenheim 5

Laren, 10 maart 2024
    Witkampers 7 - Diepenheim 5 (2-2) 6-2

Gisteren de thuiswedstrijd tegen VV Diepenheim 5. De uitwedstrijd werd verloren met 5-4 na een 0-3 voorsprong dus de mannen van het 7e hadden nog wat goed te maken tegen deze tegenstander.

Om 9:30 werd er gefloten voor de aftrap door de uitstekend fluitende scheidsrechter André van de Pol. De eerste 10-15 minuten was het een beetje aftasten van beide ploegen zonder echt grote kansen. Na ongeveer 20 minuten werd de bal bij Guus Rothman in de voeten geschoten. Die begon aan een sprint, passeerde 2 man en schoot de 1-0 binnen. Nog geen 3 minuten later was het alweer gelijk. Door een foutje achterin kopte de spits van Diepenheim 1-1 binnen. Daarna weer een persoonlijk fout bij Witkampers en zo werd het 1-2 voor Diepenheim zo ongeveer 10 minuten voor rust. In de laatste minuut voor rust volgde nog een vrije trap voor Witkampers. Guus nam plaats achter de bal en verraste de keeper in de korte hoek: 2-2! Dit was ook de ruststand.

Na rust kwam Witkampers heel goed uit de kleedkamer. Er werd hoog druk gezet en Diepenheim kwam er niet meer aan te pas. In de 55e minuut kreeg wederom Guus de bal voor zijn voeten en schoot de 3-2 tegen de touwen. Daarna ging het hard en liep Witkampers in no time uit naar 6-2 door 3 goals van Ewoud! Al met al een prima overwinning voor heren 7. De 2e overwinning op rij. En met een 4e plaats op de ranglijst gaat het eigenlijk gewoon prima! Aanstaande zondag 17 maart staat de uitwedstrijd tegen Neede 7 op het programma. Aanvang is al om 9:00 uur!⚽️

Tekst: Jasper ter Morsche