Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers 7 neemt zwaarbevochten 3 punten mee uit Lochuizen

Lochuizen, 5 november 2023
    Lochuizen - Witkampers (0-2) 2-3

Op het programma de uitwedstrijd tegen Lochuizen 3. Op een goed bespeelbaar, maar nat veld, begonnen de mannen van heren 7 hoopvol en goed aan de wedstrijd wat na een kwartier leidde tot de 0-1 van Eddy Wichers. Naarmate de wedstrijd vorderde, kwam ook lochuizen beter in de wedstrijd, maar zonder echt gevaarlijk te worden. Wel moest Jasper 2x redding brengen bij een 1 tegen 1 situatie. Net toen je dacht dat de scheids zou fluiten voor de rust, was het Guus Rothman die de 0-2 maakte na een knappe actie. Daarna was het rust en kon er 5x gewisseld worden (16 man aanwezig vandaag).

Je merkte dat het wat rommeliger werd door de vele positie wisselingen. Na 60 minuten kwam er een hoge bal buiten de 16, Jasper komt uit, wil de bal wegkoppen en in een reflex steekt hij zijn hand uit. Hands oordeelt de scheids (dat was het ook), alleen wat er toen gebeurde: De scheids gaf direct rood aan Jasper, omdat hij vond dat er een speler van lochuizen anders alleen op de keeper afging (doorgebroken speler)! Dit was echt niet het geval! Iedereen was het erover eens dat rood niet nodig was, maar een gele kaart ook had volstaan. Jasper eruit dus. Rinze Groot Wesseldijk op de goal en dus met 10 man verder (een halfuur lang). Ondertussen was het vlak daarvoor al 1-2 geworden en zo leek het toch nog een lastig verhaal te gaan worden voor Witkampers 7, helemaal omdat de vrije trap die volgde uit de rode kaart er ook in ging en het zo 2-2 stond. Daarna zou je denken dat het alleen maar tegenhouden zou worden, maar in de omschakeling werd Witkampers toch weer behoorlijk gevaarlijk met een afstandsschot van Ewout die helaas op de lat uiteen spatte. Net op het moment dat iedereen dacht na 96 minuten voetbal: met een puntje zijn we ook tevreden, had Guus nog 1 actie in petto waarbij de verdediger van Lochuizen Guus vloerde in het strafschop gebied. De scheids wees resoluut naar de stip en zo kon heren 7 de overwinning alsnog veilig stellen. Han Hartelman had inmiddels plaatsgenomen achter de bal en schoot onberispelijk binnen: 2-3! Gelijk daarna floot de scheids af en zo waren de zwaarbevochten 3 punten een feit! 9 punten uit 4 duels wat leidt tot een gedeelde 4e plaats.

Volgende week thuis tegen hekkensluiter Markelo ⚽️

Tekst: Jasper ter Morsche