Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers 7 wint opnieuw van EGVV 3

Laren, 4 februari 2024
    Witkampers 7 - EGVV 3 (1-1) 3-1

Vandaag de thuiswedstrijd tegen EGVV 3! Met 15 fitte spelers begonnen wij rond 9:40 uur aan de warming up, zodat er om 10:00 uur afgetrapt kon worden op veld 2 door de uitstekend fluitende scheids André van de Pol! Na 1 minuut was het al raak. Bas van Ark schatte een bal beter in dan de verdediger en kon de keeper omspelen en 1-0 binnen schuiven. Een vroege voorsprong voor de mannen van het 7e. Naarmate de 1e helft vorderde werd het 7e steeds verder achteruit gedrukt door EGVV wat leidde tot een paar behoorlijke kansen voor de bezoekers, maar 3x over kon Jasper uitstekend redding brengen. Na ongeveer 20 minuten werd uiteindelijk de verdiende 1-1 binnengeschoten door de linksbuiten van EGVV! Daarna nog een paar behoorlijke kansen waarin EGVV tot 3x toe 1 op 1 met Jasper kwam te staan. Alle 3 de keren was het Jasper die redding wist te brengen. En zo gingen we met 1-1 rusten!

Na rust kreeg Witkampers 7 wat meer controle op de wedstrijd. EGVV kwam er niet echt meer doorheen. Witkampers stond goed waardoor het langzaamaan richting de 70e minuut ging en iedereen dacht dit zou zomaar eens een gelijkspel kunnen worden. Tot dat in de 75e minuut Ewoud Dijkman 2 spelers uitkapte en in de korte hoek raak schoot. De bevrijdende 2-1 voor de mannen van het 7e! Na deze treffer waren er nog wat kleine speldenprikjes van EGVV, maar telkens zat er een verdediger tussen of was het Jasper die redding bracht! In de 89e minuut maakte Guus Rothman aan alle onzekerheid een einde door de 3-1 binnen te schieten na een heerlijke steekbal van Bert Bolink! Vandaag een geweldige teamprestatie en waar we de laatste wedstrijden weinig inzet toonde was het vandaag een verdiende 3-1 overwinning met veel werklust, inzet en strijd ! ⚽️

Nu 2 weken geen wedstrijd en dan 25 februari op bezoek bij SSA/SJO Ratti - Socii 5!

Tekst: Jasper ter Morsche