Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers 8 vs Neede 6

Laren, 26 januari Witkampers 8 - Neede 6 0-6 (0-0)

De eerste wedstrijd na de winterstop was voor ons gelijk de wedstrijd tegen de koploper. Aangezien deze wedstrijd voor het 7de belangrijker is dan voor ons, heeft iemand bedacht om dan maar de keeper van het 7de vandaag aan te wijzen als scheidsrechter. Een vreemde situatie natuurlijk, omdat ook het 7de bovenaan staat in de zelfde klasse. Het was dan ook niet vreemd dat de spelers van Neede dit ook een bijzondere situatie vonden, maar ze gingen er heel sportief mee om. Moet allemaal kunnen in de kelderklasse toch?

We hadden deze wedstrijd Jelmer Dijks als gastspeler. Hij speelt zelf in het 5de maar vindt het bij ons altijd zo gezellig dat hij zich zelf spontaan aanmeldt om mee te mogen doen. Witkampers 8 begint fel aan de wedstrijd. Neede wordt gelijk vastgezet en ze zijn totaal verrast van ons felle begin. Hierdoor krijgt Mark al in de 3de minuut de kans om van afstand te scoren maar poeiert op de lat. In de 10de minuut denkt een speler van Neede Eddie te kunnen poorten maar dat lukt niemand en Eddie verovert met een prachtige sliding de bal, passt de bal op Dennis die met een mooie swalbe een penalty probeert te krijgen, maar daar trapt de scheids natuurlijk niet in. Neede laat nog niet zien waarom ze bovenaan staan, en Jelmer stuurt een speler van Neede met een fraaie actie het bos in midden voor onze dug-out wat natuurlijk een luid applaus opleverde. Na een half uur spelen geeft Jordy een mooie steekbal op een doorlopende Padde en die ziet een ongelooflijk hard schot op de lat belanden. Tussen al onze kansen door krijgt ook Neede nog een paar kleine kansjes, maar die worden allemaal gepakt door onze keeper Roy S.

Dan is het rust met een stand van 0-0, wat een verrassing. In de rust worden de paar verkeerde momenten uit de eerste helft nog even doorgenomen en worden de 3 wissels ingebracht.

Maar dan de 2de helft... We beginnen vol goede moed, maar staan na 5 minuten al met 0-2 achter en dan is er natuurlijk geen houden meer aan tegen de koploper. Het wordt uiteindelijk 0-6. Volgende week proberen we het in Miste tegen MEC opnieuw.

Nog een compliment aan de prima fluitende scheids Robert.

Tekst: Bennie Groot Wesseldijk