Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers begint goed aan het nieuwe seizoen

Witkampers begint goed aan het nieuwe seizoen Witkampers - VV Montferland (1-0) 4-1 Na ruim een half jaar zonder competitiewedstrijd was het onder prachtige weersomstandigheden eindelijk weer tijd voor een echt treffen in de 3e klasse C. In de afgebroken competitie van 2019-2020 kwam Witkampers de tegenstander van vandaag, VV Montferland, ook al tegen. Deze wedstrijd eindigde vorig jaar oktober in een 2-2 gelijkspel. Witkampers zette na de winterstop een sterke reeks neer en voor vandaag is de vraag dan ook of deze goede resultaten een vervolg kunnen krijgen in dit nieuwe seizoen. In het begin van de eerste helft heeft Witkampers het merendeel van het balbezit. Montferland moet vooral tegenhouden maar probeert met enkele snelle tegenaanvallen ook voor gevaar te zorgen. Na ruim 20 minuten komt Witkampers op een 1-0 voorsprong. Joost Hento is te snel voor de achterhoede van de bezoekers en bedient Daan Hento op maat die voor de afronding zorgt. De grensrechter van Montferland vlagt nog voor buitenspel maar de scheidsrechter van vanmiddag negeert dit en de Larenaren staan op voorsprong. Waar een openingsgoal vaak zorgt voor energie en wat vuur in een wedstrijd is het tegenovergestelde het geval. De rest van de eerste helft gebeurt er eigenlijk niet zo heel veel. Witkampers houdt grote delen van de wedstrijd controle en komt nauwelijks in de problemen maar op een kopbal van Daan Hento na wordt er ook niet veel gecreëerd. De tweede helft begint niet goed voor Witkampers, een goede voorzet wordt door de bezoekers goed binnengekopt en ietwat tegen de verhouding in staat het 1-1. Deze goal geeft Montferland vertrouwen en even lijkt het wat te piepen en kraken bij de thuisploeg. Gelukkig overleven de Larenaren een paar lastige minuten en komen na al een paar kansen te hebben gehad een 2-1 voorsprong. Bryan Brummelman is attent na een hoge voorzet op een rebound en schiet van dichtbij de thuisploeg weer op voorsprong. Deze goal geeft Witkampers vertrouwen en er volgen een aantal kansen op meer. Een vrije trap wordt fraai gered door de uitstekend keepende Montferland doelman en ook Roald Straalman en Joost Hento krijgen kansen. De ruimere voorsprong laat echter op zich wachten en 5 minuten voor tijd lijkt Witkampers de voorsprong uit handen te geven. De goal van de bezoekers wordt echter afgekeurd wegens buitenspel. In de laatste minuten valt vervolgens de definitieve beslissing. Daan Hento kopt een vrije trap fraai binnen en in de laatste minuut zorgt Timo Haverkamp voor de 4-1 en de definitieve beslissing. Witkampers begint zo met een goed resultaat aan de nieuwe voetbaljaargang en speelt volgende week uit tegen HC03.

tekst: Rob Groot Wesseldijk