Witkampers beleeft kansloos debuut

Laren, 25 september 2022
    Witkampers - Bon Boys (0-3) 0-4

Na de eerste ronde van het bekervoetbal en een handvol oefenduels is het vandaag tijd voor het echte werk. De competitie begint weer en in heel het land zullen voetballiefhebbers zich hebben verheugd op deze dag. In een weekend met het toch wat kunstmatige Nations League voetbal is het fijn om ook naar clubvoetbal te kunnen kijken. Voor Witkampers voelt deze openingsdag nog een beetje extra speciaal, de Larenaren debuteren in de tweede klasse. Nog nooit speelde Witkampers hoger dan op derde klasse niveau. Vanaf het seizoen 2015-2016 werd Witkampers elk jaar een beetje beter, completer en moeilijker te verslaan met als bekroning het winnen van de nacompetitie, nu ruim drie maanden geleden.

Aan met plezier terugkijken hebben we nu echter niet veel meer, zeker niet gezien de tegenstand van vandaag. Bon Boys uit Haaksbergen werd vorig jaar 2e in de tweede klasse J en zal ook dit jaar bovenin mee willen doen. De openingsfase is open en attractief. Bon Boys heeft de bal en Witkampers probeert via de omschakeling gevaarlijk te worden. De eerste echte kans van de wedstrijd is ook voor de thuisploeg, na een snelle aanval is Joost Hento het eindpunt, hij raakt de bal echter verkeerd waardoor zijn inzet geen doel treft. Een paar minuten later slaat Bon Boys toe. Een mooie aanval wordt afgerond in de lange hoek, 0-1. Tussen minuut 20 en 23 valt de gevoelsmatige beslissing al. Bon Boys maakt eerst op eenvoudige wijze de 0-2 en bij de 0-3 die volgt ziet de Larense achterhoede er niet goed uit.

Na rust gaat Bon Boys op zoek naar meer. In de eerste 5 minuten van de tweede helft volgen 4 schoten op doel en een flink pak rammel dreigt voor de Larenaren. Met een beetje geluk blijft Witkampers in die fase nog meer tegengoals bespaard. Na 62 minuten valt de volgende Bon Boys goal. Witkampers weet hier maar weinig tegenover te zetten. De thuisploeg heeft niets te vertellen en kan eigenlijk alleen maar tegenhouden en de schade beperkt houden.

Vlak voor tijd kan Witkampers nog een paar keer op doel schieten maar helaas zonder resultaat. Na vandaag is overduidelijk dat Bon Boys één van de kandidaten voor de titel in de tweede klasse J is. Hoe Witkampers zich verhoudt tot de andere teams in deze competitie is nog ongewis. De komende weken gaan hier meer duidelijkheid over geven.