• Witkampers beslist wedstrijd in vijf minuten

Laren, 13 november 2022
    Witkampers - FC Suryoye (1-0) 3-0

Witkampers moet op zoek naar punten om uit de onderste regionen van de tweede klasse I te geraken. Na zes gespeelde wedstrijden staan alle clubs uiteraard nog redelijk dicht bij elkaar. Vandaag is er een nieuwe kans om drie punten aan het seizoenstotaal toe te voegen als Witkampers thuis speelt tegen FC Suryoye. De gasten uit Enschede behalen dit seizoen wisselende resultaten en staan in de brede middenmoot.

Het eerste half uur van de wedstrijd begint vrij tam. FC Suryoye kiest voor een geduldige opbouw waar Witkampers probeert om via een snelle omschakeling gevaarlijk te worden. Christian Beuzel schiet een bal in het zijnet, Raoul Haijtink mag een poging hoog over mikken en ook FC Suryoye komt een aantal keren in de buurt van het Larense doel. Erg hoogstaand is het allemaal niet, gevoelsmatig zit Witkampers echter wel iets lekkerder in de wedstrijd. Vlak voor rust komt Witkampers op voorsprong. Bastian Beuzel is deze wedstrijd gelegenheidsspits van dienst en hij wordt door één van zijn bewakers in de FC Suryoye verdediging nogal stevig vastgepakt. Wonderbaarlijk genoeg levert dit geen gele kaart op maar wel een vrije trap voor Witkampers. Deze wordt snel genomen, Bastian Beuzel geeft een harde voorzet en bij de tweede paal mag Raoul Haijtink de 1-0 aantekenen. Een bijzonder prettig moment voor de thuisploeg om op voorsprong te komen.

In  de eerste vijf minuten van de tweede helft valt de definitieve beslissing. In de gasten kleedkamer is ongetwijfeld de intentie uitgesproken om de tweede helft anders te laten verlopen dan het eerste bedrijf maar op het veld is dit niet te zien. Het is net of Witkampers de onzekerheid ruikt bij de Enschedeërs. Net na rust krijgt Witkampers opnieuw een vrije trap, Bastian Beuzel ontvangt de bal met de rug naar het doel en weet met een bekeken schot de 2-0 binnen te tikken. Een royale voorsprong voor de Larenaren en ongeveer gelijk na de aftrap is het bijna alweer raak. Bastian Beuzel kan de keeper van FC Suryoye net niet omspelen en de rebound voor Raoul Haijtink vliegt over en naast. De aanwezige supporters hebben nauwelijks tijd om op adem te komen want even later valt de beslissing van vanmiddag. Christian Beuzel is te snel voor zijn verdedigers en Raoul Haijtink schiet hard en hoog zijn tweede en Witkampers derde goal van de middag binnen.

Nadat de 3-0 is gevallen verdwijnt het tempo wat uit de wedstrijd. FC Suryoye probeert zich te herpakken en Witkampers zakt wat in, met uiteraard een ruime voorsprong op zak geen gekke keuze. FC Suryoye blijft, dat moet zeker gezegd, op zoek naar een voetballende oplossing ondanks de grote achterstand. Dit resulteert in een aantal mogelijkheden maar een echt tegenoffensief hangt nooit echt in de lucht. Witkampers blijft eenvoudig op de been, brengt een aantal jeugdige invallers en komt nog tot een enkele kans. Het eerste en laatste half uur weten nauwelijks te boeien maar in de periode net voor en net na rust sloeg Witkampers toe en staat derhalve op 7 punten na 7 wedstrijden.