Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers boekt degelijke overwinning

Laren, 2 februari 2020: Witkampers - HC ’03  (3-0) 3-0

Na het gelijkspel in de derby van vorige week zondag gaat Witkampers op zoek naar de eerste zege van 2020. Tegenstander van vandaag is HC ’03. In september werd in de uitwedstrijd in een vreemd duel een 3-3 gelijkspel behaald. Witkampers stond toen na een half uur spelen met 0-2 voor en is dus gewaarschuwd om dit duel niet te makkelijk op te nemen. HC ’03 staat inmiddels in de onderste regionen van de derde klasse C en kan een overwinning ook zeker gebruiken.

Witkampers gaat overtuigend van start. Op het natte en zware veld heeft de thuisploeg gelijk het betere van het spel en de meerderheid van het balbezit. Witkampers is de baas op het middenveld waardoor de bal ook weinig verloren wordt en het tempo hoog blijft. De sterke openingsfase wordt beloond met een voorsprong. Bryan Brummelman laat zien dat je zeker niet de grootste van het veld hoeft te zijn voor een slimme kopbal, zijn bekeken inzet eindigt in het net. De 2-0 volgt al snel. Een vlotte Witkampers aanval eindigt in een hele fijne voorzet van Jordy Woestenenk waarbij Sander Kok attent afrondt.

Witkampers komt nauwelijks in de problemen, slechts een enkele keer bijten de gasten van zich af. Vlak voor rust lijkt het duel definitief in het slot te vallen. Jordy Woestenenk is opnieuw ongrijpbaar voor de HC '03 defensie, hij bedient Daan Hento die de 3-0 op de borden zet.

In de tweede helft blijft het spelbeeld redelijk hetzelfde. Witkampers laat de teugels ietwat vieren en het tempo ligt lager dan in de eerste helft. HC '03 lijkt niet echt te geloven in nog iets van een resultaat. Net als vorige week tegen Lochem brengt invaller Bastian Beuzel leven in de brouwerij. Met enkele mooie acties en een bal tegen de paal zorgt hij voor het nodige vermaak. Minder vermakelijk is de duw en trekpartij bij de dug-out van de gasten waarbij een van de HC '03 spelers een slaande beweging maakt richting Christian Beuzel. Gelukkig lijken de meeste spelers te snappen dat al te veel opwinding geen enkele zin heeft bij een 3-0 stand en als de rook is opgetrokken gaan we gewoon verder met 11 tegen 11.

In de slotfase gebeurt vervolgens niet al te veel meer en kan Witkampers tevreden terugkijken op een probleemloze middag met als hoogtepunt de fraaie 2-0.

Tekst : Rob Groot Wesseldijk