• Witkampers boekt eerste overwinning

Laren, 9 oktober 2022
    Witkampers - SDC '12 (0-0) 1-0

Het debuut van Witkampers in de tweede klasse is tot nu toe weinig gelukkig. Zowel de eerste wedstrijd tegen Bon Boys (0-4) als de tweede wedstrijd tegen De Tukkers (5-0) eindigde in een ruime nederlaag. De komende weken moet Witkampers punten gaan verzamelen om niet al snel in de onderste regionen verstrikt te raken.

Tegenstander van vandaag is SDC'12 uit Denekamp. De gasten hebben tot nu toe 1 punt bij elkaar gespeeld, gevoelsmatig moet er vanmiddag dus wat te halen zijn. Uiteraard geldt dit andersom net zo goed, een doelsaldo van 0 voor en 9 tegen geeft een tegenstander uiteraard ook hoop dat er vanmiddag iets te halen is in Laren. Alleen al daarom is het goed om te zien dat Witkampers er in slaagt om vanaf het begin de bovenliggende partij te zijn. De thuisploeg maakt gebruik van de snelheid op de flanken en komt tot een aantal kansen. Christian Beuzel zorgt voor de eerste Larense dreiging in het zestienmeter gebied van SDC. Echt grote mogelijkheden krijgt Witkampers in de eerste helft niet. Dit is ook het geval voor SDC, bij een corner lijken de gasten dichtbij de openingsgoal maar ook in deze situatie wordt er niet gescoord. Witkampers en SDC ontlopen elkaar in de eerste vijfenveertig minuten weinig en beide teams lijken van vergelijkbaar niveau te zijn.

Na rust gaat Witkampers stormachtig van start. Binnen 10 minuten wordt twee keer een inzet van de Larenaren van de lijn gehaald en een goal van de thuisploeg hangt nu echt in de lucht. In de 55e minuut lijkt het dan eindelijk zo ver, Witkampers komt op voorsprong. Echter ziet de grensrechter iets dat verder niemand op het Leussinkpark ziet, namelijk een buitenspel situatie. Spijtig genoeg wordt het vlagsignaal overgenomen door de scheidsrechter en blijft het 0-0.

Doordat zowel Witkampers als SDC wat vermoeider worden ontstaat er meer ruimte op het veld en volgen aan beide zijden meer doelkansen. SDC krijgt haar beste kans na ruim een uur spelen. Na een mooie aanval mag één van de aanvallers proberen de openingstreffer te maken maar gelukkig voor Witkampers vliegt dit schot naast. Witkampers reageert vrijwel direct. Jordy Woestenenk schiet vanaf de rand van de zestien meter op de paal, waar ook de SDC doelman nog met een hand het schot toucheert.

Tien minuten voor tijd valt de bevrijdende goal voor Witkampers. De sterk keepende doelman van SDC blijkt minder goed met zijn voeten en na wat verwarring komt Witkampers in balbezit. Matt Stegeman geeft vanaf de achterlijn de bal op een presenteerblaadje voor Colin Stegeman en de 1-0 is een feit. Witkampers scoort haar eerste goal in de tweede klasse, en de eerste drie punten liggen nu echt voor het oprapen. Witkampers krijgt nog kansen, SDC probeert er een eindoffensief uit te persen maar na 97 minuten spelen is de eerste Larense overwinning in de tweede klasse een feit. Volgende week gaat Witkampers opnieuw op jacht naar de drie punten, ditmaal tegen ATC65 in Hengelo (OV).