Witkampers doet goede zaken

Laren, 6 maart 2022 Witkampers - Doetinchem (3-0) 4-0

Witkampers is uitstekend uit de winterstop gekomen. De eerste wedstrijd was vreemd en chaotisch met als resultaat een 2-3 overwinning bij HC03. Afgelopen zondag won de Larense ploeg spectaculair met maar liefst 2-6 bij FC Trias in Winterswijk. Vandaag is het vervolgens tijd voor een ontmoeting tegen de nummer 4 van de competitie, Doetinchem. Om bij te blijven bij FC Trias en OBW in de kop van 3B is voor zowel de Larenaren als de gasten een overwinning noodzakelijk.

Witkampers begint daadkrachtig en vol overtuiging aan de wedstrijd. Na een paar minuten spelen is de openingsgoal al gevallen. Bryan Brummelman laat maar weer eens zien dat je echt niet de langste speler op het veld hoeft te zijn om met het hoofd te scoren, goede coaching van medespelers en slimmer zijn dan je tegenstander is soms ook voldoende. Een mooie opsteker voor de Larenaren en de voorsprong wordt binnen het kwartier nog comfortabeler als Raoul Haijtink een aanval van Witkampers knap omzet in een goal en de 2-0 al op het bord staat.

Doetinchem moet in deze fase oppassen de wedstrijd niet nu al helemaal uit handen te geven. Één hand wordt een paar minuten later gebruikt door een van de Doetinchem verdedigers om een veelbelovende aanval te stoppen. Een gele kaart is het vervolg. Daan Hento mag de vrije trap nemen die volgt uit deze overtreding maar deze wordt knap gepakt door de doelman.

Het eerste wapenfeit van Doetinchem lijkt gelijk een goal op te leveren. De scheidsrechter beoordeelt de goal echter als hinderen van doelman Pakkert en gelukkig voor Witkampers wordt het doelpunt afgekeurd en blijft de stand 2-0.

Net voor rust lijkt Witkampers op 3-0 te komen als Daan Hento in de gelegenheid wordt gesteld om binnen te tikken maar tot grote verbazing en irritatie bij de spelers uit Laren wordt deze goal afgekeurd vanwege buitenspel. Misschien zorgt dit moment voor nog meer dadendrang bij de thuisploeg want even later valt de goal, die al een beetje voelt als de beslissing, alsnog. Roald Straalman scoort het derde doelpunt van de middag en Witkampers gaat met een ruime voorsprong de rust in.

Zo goed en leuk als de eerste helft was, uiteraard vooral vanuit Larens perspectief, zo matig is het tweede bedrijf. Met name tussen de minuten 46 en 70 valt het allemaal niet mee wat de toeschouwers te zien krijgen. Doetinchem lukt het niet om alleen maar een poging te doen nog iets te maken van de middag en Witkampers zet niet echt meer aan en komt niet tot enorme kansen.

In de tweede helft valt nog 1 doelpunt. Daan Hento scoort met een mooi hard schot in de lange hoek. Als de gegevens van voetbaloost.nl kloppen (en deze zijn over het algemeen behoorlijk accuraat) is dit het 100e doelpunt van Daan in een competitiewedstrijd voor Witkampers, een mooie persoonlijke mijlpaal voor de Larense spits.

Volgende week zondag speelt Witkampers wederom een thuiswedstrijd, ditmaal tegen Ruurlo