• Witkampers doet zichzelf tekort met gelijkspel

Laren, 16 april 2023
    Witkampers – Eilermark (0-1) 1-1

Witkampers moet de komende weken wedstrijden gaan winnen om een kans te maken ook volgend jaar in de tweede klasse te spelen. Twee weken geleden kwamen de Larenaren knap terug tegen FC Suryoye in een 3-3 gelijkspel. Om naar boven te gaan op de ranglijst schiet het echter met gelijkspelen niet veel op. Witkampers schiet vandaag uit de startblokken. Na iets meer dan één minuut spelen is er al een grote kans voor de thuisploeg. Niels Saaltink kopt een bal op de lat, de toon is gezet. In de volgende minuten blijft Witkampers de dominante partij. Echt grote kansen volgen er nog niet en Eilermark blijft op de been. De 11 uit Glanerbrug verdedigen gedisciplineerd en zonder veel franje. Af en toe zeilt er een bal over de zijlijn waar een voetballend vervolg mogelijk was geweest, maar dat lijkt Eilermark weinig te deren.

Tot aan een half uur spelen blijft Witkampers af en toe in de buurt van het Eilermark doel verschijnen en de kansen blijven elkaar opvolgen. Net voor de 30e minuut komt de Eilermark doelman ver uit zijn doelgebied en wordt Roald Straalman gestopt met een forse overtreding. De vrije trap die volgt vliegt ruim over. Al met al had Witkampers al lang op voorsprong moeten staat. Het zijn echter de gasten die het eerste doelpunt van de middag scoren. Een voorzet vliegt richting de lange hoek met veel effect binnen en Witkampers komt bijzonder ongelukkig op achterstand. Na dit doelpunt krijgt Eilermark meer controle over de wedstrijd en komt Witkampers niet meer tot grote mogelijkheden.

De tweede helft begint met de zwakste vijf minuten van de hele middag. Zowel Witkampers als Eilermark staan echt te klungelen. Met de eerste helft nog vers in het geheugen mag Witkampers blijven hopen op een verdiende goal. Het elftal wordt door het inbrengen van Jordy Woestenk voorzien van wat extra offensieve kracht. Jordy geeft Witkampers duidelijk iets extra's en de Eilermark verdediging heeft het bij tijd en wijle druk. In de 67e vecht Jordy Woestenenk een duel uit op de achterlijn en de voorzet die volgt wordt gestopt met de hand door één van de Eilermark verdedigers. Na een hoop poppenkast met een pratende keeper, een aanvoerder die nog even door het zestienmeter gebied mag banjeren en een bal die drie keer goed gelegd moet worden schiet Bryan Brummelman heel koel de gelijkmaker binnen.

Een paar minuten later krijgt Eilermark een enorme kans om weer op voorsprong te komen. Een kopbal eindigt op de paal en Witkampers had zo maar weer op achterstand kunnen staan. Daarna zijn de Larenaren echter de bovenliggende partij en hangt een doelpunt toch wel een beetje in de lucht. Eilermark komt zelfs met 10 man te staan, nadat één van de gasten een natrappende beweging maakt. Waar de wedstrijd begon met een bijna-doelpunt, eindigt het ook zo. Colin Stegeman staat 1 tegen 1 met de keeper van Eilermark. Van alle opties die hij heeft is afspelen op Jordy Woestenk niet de meest logische, maar dit gebeurt echter wel en helaas vliegt de poging van Jordy hoog over. Met een gelijkspel doet Witkampers zichzelf echt tekort. Volgende week speelt Witkampers in Zutphen tegen AZC.

Foto's: (Geen foto's dit keer)