Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers en AZC scoren niet

Laren, 3 december 2023
    Witkampers – AZC (0-0) 0-0

AZC is op dit moment de koploper van de derde klasse B en ook het meest scorende team. Witkampers staat verdedigend erg goed met als gevolg slechts drie tegentreffers tot nu toe. Vorig jaar in de tweede klasse speelden de Larenaren en AZC twee spectaculaire wedstrijden tegen elkaar. Met name de overwinning in Zutphen (2-4) was bijzonder spectaculair. Witkampers scoorde toen drie doelpunten in een bloedstollende slotfase.

Vandaag beginnen Witkampers en AZC rustig aftastend aan de wedstrijd. Beide teams zijn duidelijk aan elkaar gewaagd Het is vervolgens AZC dat de eerste grote kans van de wedstrijd krijgt. Gelukkig kan Joost Pakkert redding brengen en blijft de stand 0-0. Hierna wordt Witkampers gevaarlijker. Met een paar harde lage voorzetten heeft de thuisploeg net niet het geluk dat de bal een keer goed valt. Net voor een half uur spelen lijkt Witkampers op voorsprong te komen. Een corner wordt vanaf de rand van de zestienmeter door Raoul Haijtink hard op doel geschoten en verdwijnt via Roald Straalman in het AZC-doel. Helaas gebeurt dit uit buitenspel positie en wordt deze goal geannuleerd.

Na rust is de wedstrijd gedurende 20 á 25 minuten echt volledig in evenwicht. Hoewel misschien niet super spectaculair of heel vermakelijk is het wel een boeiende wedstrijd. Zowel Witkampers als AZC maken er een wedstrijd van een goed niveau van. Het enige dat nog ontbreekt is een doelpunt.

Een kwartier voor tijd is Witkampers dicht bij een voorsprong. Colin Stegeman geeft een prachtige pass op Christian Beuzel. Zijn inzet eindigt op de voet van de AZC keeper. Vijf minuten later wordt een doelpunt van AZC afgekeurd. Ook daarin houden beide teams elkaar perfect in evenwicht. In de slotfase lijkt AZC nog dicht bij een goal, maar laat Jur Wilgenhof zien dat het geringe aantal tegentreffers geen toeval is. Ook Witkampers is nog dicht bij een goal als één van de AZC verdedigers uitglijdt en via via de bal er net niet ingaat. Volgende week speelt Witkampers uit tegen SC Rheden.