Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers en Beekbergen scoren niet

Beekbergen, 29 oktober 2023
    Beekbergen – Witkampers (0-0) 0-0

Na een weekend zonder competitievoetbal, Witkampers speelde nog wel voor de beker (uit tegen STEVO een 3-1 nederlaag), gaat de competitie vandaag weer verder. Witkampers schoot deze jaargang uit de startblokken en scoorde vijf doelpunten tegen Colmschate. In de wedstrijden die volgden vielen de doelpunten wat minder talrijk en staat de teller voorlopig op 8 goals voor en slechts één tegen. Dat ene tegendoelpunt zorgde twee weken geleden tegen VDZ wel gelijk voor het eerste puntverlies. Tegenstander van vanmiddag is Beekbergen.

In het begin van deze eeuw speelden Beekbergen en Witkampers nog een aantal wedstrijden tegen elkaar. Recente competitiewedstrijden zijn er tussen de twee teams niet meer gespeeld en ook vanmiddag is dus op voorhand lastig iets te zeggen over de verhoudingen. Op het fraaie sportpark van Beekbergen neemt Witkampers vanaf het begin van de wedstrijd het initiatief en voetbalt net iets makkelijker dan de thuisploeg. Erg makkelijk gaat het voor de Larenaren echter ook niet. Dat het scoren de afgelopen weken niet vanzelf gaat, is op het veld goed terug te zien. Tot aan het zestienmeter gebied van Beekbergen lukt het allemaal nog wel, maar echt gevaarlijk worden lukt Witkampers niet of nauwelijks. Beekbergen zet hier wat kleine kansjes tegenover, maar erg overtuigend is dit ook allemaal niet.

Na een eerste helft die maar matig kan boeien volgt een tweede bedrijf met meer kansen, maar de doelpunten blijven uit. Met name via voorzetten van Jordy Woestenenk wordt Witkampers gevaarlijk. Een vrije trap wordt door Raoul Haijtink goed ingeschoten, maar helaas belandt de bal op de paal. In de laatste tien minuten gaat Witkampers op jacht naar meer dan een punt. Maar dit zit er vanmiddag niet in. Zowel Witkampers als Beekbergen ogen onmachtig voor het doel en dus is een 0-0 einduitslag het gevolg.