Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers en Schalkhaar delen de punten

Laren, 30 oktober 2022
    Witkampers - Schalkhaar (1-1) 1-1

Om van een echte degradatiekraker te kunnen spreken is het nog te vroeg in het seizoen. Dat zowel Witkampers als Schalkaar een overwinning goed kan gebruiken is wel duidelijk. De gasten pakten in 4 wedstrijden 1 punt, Witkampers pakte in evenveel speelronden 3 punten. Door de versterkte degradatieregeling dit seizoen is het noodzaak om niet al snel achterop te raken. Tegelijkertijd zijn de verschillen op dit moment uiteraard klein en kan elk team dat onderin staat met twee overwinningen weer in de middenmoot staan.

Schalkhaar begint goed aan de wedstrijd door haar eerste kans gelijk te scoren. Een corner wordt door één van de aanvallers in behoorlijke vrijheid binnengekopt en binnen 10 minuten staat Witkampers op achterstand. Geen goed begin voor de Larenaren natuurlijk en de jacht op een gelijkmaker kan al vroeg worden geopend. Joost Hento lijkt na 17 minuten op weg naar de 1-1. Hij jaagt fel door op één van de Schalkhaar verdedigers, ontfutselt hem de bal maar zijn krachteloze inzet hobbelt naast en een flinke kans gaat op die wijze wat onhandig verloren.

De volgende kans die Joost Hento krijgt, schiet hij keihard in de korte hoek. Een mooie voorzet van Jordy Woestenenk komt richting de tweede paal, maar wordt tegengehouden door de doelman van Schalkhaar. Net voor rust valt dan de verdiende gelijkmaker op ietwat curieuze wijze. Opnieuw zorgt een voorzet van Jordy Woestenenk voor het nodige gevaar en bij de eerste paal werkt een Schalkhaar middenvelder met het lichaam de bal in de bovenhoek. Een ongelukkig moment voor de gasten, maar een mooie opsteker voor Witkampers.

De tweede helft begint opener dan het grootste deel van de eerste helft was. Schalkhaar krijgt na iets meer dan 50 minuten de kans om weer op voorsprong te komen, maar gelukkig voor Witkampers zeilt de harde inzet voorlangs. Ook lijkt Schalkhaar heel dichtbij een goal waarbij flink wordt getwijfeld aan het feit of de bal de doellijn heeft gepasseerd. Maar ook Witkampers krijgt in deze tweede helft een tweetal kansen, waarbij invaller Bastian Beuzel twee keer de aangever is.

Eerst snelt de zojuist ingevallen Bastian Beuzel een aantal verdedigers van Schalkhaar voorbij, zijn voorzet komt via een kleine omweg terecht bij Raoul Haijtink. Die schiet hard op doel, maar helaas raakt zijn inzet de paal. Tien minuten voor tijd krijgt Witkampers haar laatste grote kans van de tweede helft. Bastian bereikt een andere invaller, Roel Wesseldijk, met een mooie steekbal. Roel probeert de keeper van Schalkhaar te omspelen, maar deze blijft weer eens heel rustig en plukt de bal beheerst van de voet.

Voor de competitiestand zijn Witkampers en Schalkhaar vanmiddag niet veel verder gekomen. Beide teams mogen een puntje toevoegen aan het seizoenstotaal. Volgende week speelt Witkampers een uitwedstrijd tegen BWO in Hengelo (OV).