Voorbereiding Witkampers selectie

Witkampers haalt uit tegen SC Rheden

Laren, 12 mei 2024
    Witkampers – SC Rheden (2-1) 8-1

Na een weekend zonder voetbal voor Witkampers beginnen de Larenaren aan de laatste serie wedstrijden. Na de komende drie speelronden weten we meer, gaat Witkampers nacompetitie spelen of is het eind mei afgelopen voor dit seizoen? De tegenstander van vandaag is SC Rheden. De Rhedenaren maken een moeilijk seizoen door en zijn in strijd met onder andere VVO, Beekbergen en Colmschate om in ieder geval directe degradatie te voorkomen. In dat kader deden de gasten vorige week slechte zaken door met maar liefst 9-0 van Robur et Velocitas te verliezen.

Witkampers lijkt al in de tweede minuut ook op weg naar een grote uitslag. Uit een vrije trap kopt Chiel Oudenampsen met een keiharde kopbal de Larenaren op voorsprong. De goal wordt echter afgekeurd vanwege buitenspel. Witkampers houdt na deze kans de touwtjes in handen en een openingsgoal hangt in de lucht. Deze goal valt uiteindelijk ook, maar wel aan de andere kant. Uit één van de weinige aanvallen die Rheden vanmiddag laat zien kopt de spits helemaal vrij in. Een mooie goal en Witkampers kan aan de bak. Dit doen de Larenaren ook maar nog met weinig geluk. Een inzet gaat via de rug van de keeper over de doellijn. Helaas is dit voor de scheidsrechter niet waar te nemen, het lichaam van de keeper blokkeert het zicht op de bal en zo blijft het tegen de verhouding in 0-1.

Toch gaat Witkampers de rust in met een minimale voorsprong. Eerst schiet Colin Stegeman een rebound uit een corner hard en hoog binnen. In de blessuretijd van de eerste helft schiet Raoul Haijtink na een mooie loopactie de bal vol overtuiging binnen en staat het alsnog, dikverdiend, 2-1.

Net na rust is het opnieuw Raoul Haijtink die zijn bewaker te slim af is en voor de 3-1 tekent. Na deze goal is Rheden het helemaal kwijt. In de eerste helft lukte het tegenhouden nog enigszins maar nu is het verzet echt gebroken. Een ongelukkig moment waarbij de Rheden doelman de bal los laat zorgt voor de 4-1 van Matt Stegeman die goed oplet. Niet veel later valt ook de 5-1. Rheden is de kluts kwijt en via een vlotte aanval van Jordy Woestenenk, Colin Stegeman en Christian Beuzel die het afmaakt wordt de voorsprong nog groter.

In het laatste kwartier geven de invallers aan Larense zijde nog wat extra energie aan de wedstrijd. Met een prachtige pass van Bastian Beuzel wordt Remco Marsman gevonden die de 6-1 in de verre hoek schiet. Eén van de andere invallers, Rowan Brummelman mag zelfs nog twee keer scoren. Eerst via, opnieuw, een pass van Bastian Beuzel en een mooi schot en de 8-1 via een kopballetje die heel listig over de keeper valt. Witkampers wint vandaag met overmacht van Rheden, volgende week wacht een lastig uitduel met SML in Arnhem.