Witkampers heeft de wind meeĀ

Laren, 17 oktober 2021 Witkampers-PAX (0-0) 2-0

Precies een week geleden speelde Witkampers een prachtige en meeslepende derby tegen de buren uit Lochem. Een week later kan een ‘gewone’ wedstrijd wellicht wat minder inspirerend aanvoelen. Witkampers laat echter gelijk zien er ook vanmiddag zin in te hebben. Binnen 2 minuten spelen wordt Christian Beuzel vrij voor de keeper gezet. Waar hij vorige week dodelijk was in de afronding is dit vandaag helaas niet het geval. De PAX doelman kan redding brengen en een zeer vroege voorsprong wordt zo voorkomen.

Sowieso is in het eerste kwartier Witkampers de bovenliggende partij. PAX blijft echter geduldig, is wat secuurder in balbezit en ook de gasten uit Hengelo Gelderland kunnen hun eerste kans noteren. Net voor het half uur kan een hard schot in de lange hoek worden gepakt door Joost Pakkert en qua kansen staat de stand weer gelijk. Na deze kans is PAX de bovenliggende partij in de rest van de eerste helft. Net voor rust schieten de gasten zelfs nog een bal op de paal. Witkampers doet net voor rust nog iets terug. Bij een aanval in de zestienmeter is er contact, Roald Straalman wordt ten val gebracht, maar de scheidsrechter lijkt dit moment te licht te vinden voor een strafschop.

Voetballend begint de tweede helft zoals de eerste eindigde. Witkampers en PAX ontlopen elkaar weinig maar de beste kansen zijn toch echt voor PAX. Langzaam ontstaat een wedstrijd die wellicht met 1 goal beslist gaat worden. Net voor het uur wordt Christian Beuzel gewisseld voor Joost Hento. Net ingevallen zet Joost Hento vervolgens Witkampers op voorsprong. Hij speelt zijn directe tegenstander uit en schiet vervolgens feilloos raak in de lange hoek. Deze goal geeft Witkampers vertrouwen en net na de 70e minuut valt de beslissing. Via een vlotte aanval speelt Joost Hento opnieuw de hoofdrol, nu door Roald Straalman in stelling te brengen en de 2-0 is een feit.

Na deze 2-0 die wel een beetje voelt als de beslissing van deze wedstrijd krijgt Daan Hento nog een enorme kans (met wederom een assist van invaller Joost Hento) maar helaas schiet hij hoog over. PAX probeert nog een slotoffensief op gang te krijgen maar dit lukt eigenlijk niet echt meer. Het zat Witkampers vandaag mee op een aantal beslissende momenten, daarnaast is het goed om te zien dat ook spelers die van de bank komen het verschil kunnen maken.

Opstelling Witkampers: Pakkert, den Haan, Haverkamp, Marsman, Schreibelt, B. Brummelman, Straalman, Haijtink, C. Beuzel, D. Hento, Woestenenk
    Ingevallen wissels: Wilgenhof, Stegeman, J. Hento

TekstP: Rob Groot Wesseldijk.