Dringend gezocht! Schrijver/redacteur voor ons thuisblaadje

Witkampers herstelt zich in tweede helft en boekt eerste zege

Laren, 27 oktober 2019 Witkampers 1 - VVO 1 (0-1) 3-1

Het is al eind oktober en in de derde klasse C is Witkampers nog op zoek naar haar eerste overwinning. Natuurlijk is het seizoen pas 4 wedstrijden onderweg maar een begin met 2 punten is teleurstellend. Tegenstander van vandaag, VVO uit Velp, staat in dezelfde regionen als de thuisploeg.

Misschien is de wil in de eerste helft om een eerste overwinning te boeken wel aanwezig maar dit was niet te zien. Witkampers laat in de eerste helft pijnlijk weinig zien en heeft het moeilijk. VVO komt ook op voorsprong, verdiend gezien de kansenverhouding. De gasten zijn gevaarlijk, Witkampers slaagt er in 45 minuten niet in om een goede aanval op de mat te toveren.

Na rust verloopt de wedstrijd volgens hetzelfde recept. Witkampers speelt niet goed maar VVO wordt ook niet meer echt gevaarlijk. Vervolgens kantelt de wedstrijd, invaller Joost Hento schat een lange bal op waarde en blijft rustig, 1-1. VVO is even de weg kwijt en Witkampers profiteert optimaal. Een harde voorzet van Niels Saaltink wordt matig verwerkt door de VVO doelman en Daan Hento doet zijn reputatie eer aan en schiet de 2-1 binnen.

VVO helpt Witkampers vervolgens door bij een schermutseling aan de zijlijn tegen een rode kaart aan te lopen. De gasten uit Velp gaan in de slotfase meer risico nemen en Witkampers krijgt een paar flinke kansen maar is slordig in de afwerking. Vlak voor het einde mag invaller Bastian Beuzel de 3-1 maken.