Witkampers hervat competitie met overwinning

Drempt, 13 februari 2022, HC03 - Witkampers (0-2) 2-3

Op 7 november 2021 speelde Witkampers haar laatste officiële wedstrijd met publiek. Na een aantal speelrondes zonder toeschouwers die aanwezig mogen zijn is het vandaag weer zover. Onder mooie weersomstandigheden in Drempt was het aan de thuisclub HC03 en Witkampers om het seizoen een vervolg te geven. Op dit moment staan de Larenaren op een 3e plek in de derde klasse B, HC03 staat onderin de middenmoot met nog een vijftal andere clubs die qua punten erg dicht bij elkaar staan.

Het spelbeeld in de eerste helft lijkt veel op het beeld dat de afgelopen jaren zowel in Drempt als in Laren tussen beide clubs te zien was. Witkampers voetbalt wat makkelijker en heeft meer individuele kwaliteit. HC03 compenseert dit echter met een flinke portie strijd en ook vandaag probeert de thuisploeg het duel van vanmiddag zo fysiek mogelijk te maken.

Witkampers begint niet goed aan de wedstrijd en HC03 krijgt in de openingsfase ook de beste kans. Gelukkig wordt deze niet al te best verwerkt waardoor Joost Pakkert relatief eenvoudig kan redden maar van dit soort kansen moet je er niet al te veel weggeven. Hoewel Witkampers in de openingsfase nauwelijks aanspraak maakt op een voorsprong, gebeurt dit wel. Een slimme vrije-trap variant brengt de HC03 verdediging in verwarring en Christian Beuzel tikt de 0-1 binnen.

Na deze openingsgoal krijgt Witkampers iets meer controle over de wedstrijd, maar HC03 blijft de huisstijl spelen en blijft er vol voor gaan. Net voor rust is de organisatie bij HC03 tijdens een moment voor het Witkampers doel even weg en wordt Christian Beuzel met een dieptepass 1 op 1 met de keeper gezet. Met enig fortuin valt de 0-2 net voor rust en lijkt Witkampers op het gemak deze wedstrijd te kunnen gaan uitspelen.

Net na rust lijkt een en ander nog comfortabeler te worden als Witkampers zelfs op 0-3 komt door een benutte penalty van Daan Hento. Dit allemaal nadat de thuisploeg een ongelooflijk onhandige (en onnodige) overtreding heeft gemaakt in het zestienmeter gebied.

En dan, na ongeveer een uur spelen, wordt alles compleet anders. Joost Pakkert laat zich provoceren en ontvangt na een schermutseling in het doelgebied de rode kaart. Reservekeeper van vanmiddag is Jorik Mombarg, hij moet het Larense doel gaan verdedigen in een situatie die er nu toch wat minder rooskleurig uitziet.

HC03 gaat proberen nog iets te forceren en gaat op zoek naar een goal. En deze valt in de 70e minuut dan ook. Aan alles is te merken dat deze wedstrijd wel eens helemaal zou kunnen gaan omslaan. Helemaal als een kwartier voor tijd ook HC03 een penalty krijgt en op 2-3 komt.

Dan volgt het tweede cruciale moment van de middag. HC03 lijkt op 3-3 te komen, de goal wordt afgekeurd en in de ophef die volgt krijgt een van de spelers van de thuisploeg ook rood.

De laatste tien minuten gaan niet de boeken in als de meest fraaie van dit seizoen. HC03 probeert nog een goal te maken en voor Witkampers is het tegenhouden geblazen en hopen dat het goed afloopt. Gelukkig is dit na 90 minuten spelen het geval en wint Witkampers een wedstrijd die echt twee gezichten had.

Tekst:Rob Groot Wesseldijk