Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers houdt Bon Boys in toom

Haaksbergen, 5 februari 2023
    Bon Boys – Witkampers (0-0) 0-0

Tijdens de openingswedstrijd van dit seizoen speelden Witkampers en Bon Boys tegen elkaar in Laren. In die eerste wedstrijd was het verschil tussen beide teams groot. Bon Boys was beter, sneller, voetbalde makkelijker en boekte heel eenvoudig een stevige 0-4 overwinning. De Haaksbergenaren zijn een duidelijke titelkandidaat en lieten dat zien in het eerste treffen. Een aantal maanden later, op 5 februari 2023, is Bon Boys de koploper van de tweede klasse I. Vandaag heeft Witkampers dus de kans om iets terug te doen, revanche te nemen, een beter gevoel over te houden aan de wedstrijd dan een aantal maanden geleden.

Een keiharde wind vliegt over sportpark De Greune. De thuisploeg gaat echter niet als een wervelwind op zoek naar een vroege voorsprong. Bon Boys speelt makkelijker en creëert ook kansen. Witkampers biedt prima weerstand en zorgt ervoor dat Bon Boys niet zomaar een zorgeloze middag gaat beleven. De eerste kans is voor Bon Boys als één van de aanvallers net niet bij een harde voorzet kan om het laatste zetje te geven. Witkampers zet daar ook een mogelijkheid tegenover. Colin Stegeman kopt een voorzet richting de hoek, maar zijn inzet wordt gepakt door de keeper van Bon Boys. De eerste helft is behoorlijk in evenwicht. De beste kansen, hoewel dit er niet veel zijn, zijn voor Bon Boys maar de hele tijd bekruipt ook het gevoel dat een Larense goal best tot de mogelijkheden behoort.

De tweede helft begint met een sterke Larense fase. Echt grote kansen komen er niet, het goede nieuws is dat ook Bon Boys deze niet krijgt. Als de klok langzaam richting de zestig minuten kruipt komt een mooi Larens resultaat dichterbij. Wellicht wordt Bon Boys nerveus en gaan de gastheren wat ongeduldig op zoek naar een doelpunt. Want duidelijk is wel dat de Haaksbergenaren niets hebben aan een gelijkspel. Om bovenin mee te doen moeten deze wedstrijden gewonnen worden, maar Bon Boys speelt ongetwijfeld niet haar beste wedstrijd van dit seizoen.

In de slotfase van de wedstrijd worden de ruimtes logischerwijs groter. Aan beide zijden lopen een aantal spelers op de laatste benen. Witkampers kan een aantal keren gevaarlijk worden in de omschakeling, maar kan helaas Bon Boys niet echt pijn doen. De thuisploeg krijgt het slotoffensief ook niet van de grond en zo is een 0-0 einduitslag een logisch gevolg. Witkampers sleept zo knap een punt uit het vuur en gaat (vooralsnog) aanstaande zaterdag verder met de competitie, thuis tegen De Tukkers.