Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers in mineur richting winterstop

Vaassen, 17 december 2023
    KCVO – Witkampers (1-2) 3-3

Met minimaal twee doelpunten verschil winnen voor een periodetitel en het gat met AZC terugbrengen tot twee punten. Een lastige maar mooie opdracht voor Witkampers vanmiddag. Hoewel KCVO een na laatste staat, zeker niet eenvoudig. De gastheren scoren niet veel maar krijgen ook maar weinig doelpunten tegen. Een Larense overwinning en wellicht een periodetitel is dus zeker geen vanzelfsprekenheid.

Vanaf het eerste fluitsignaal laat KCVO zien te willen voetballen. De thuisploeg is comfortabel in balbezit en gezien het spelbeeld in de eerste minuten is het bijna niet te geloven dat zij nog maar 6 punten uit 10 wedstrijden hebben verzameld. Witkampers krijgt ook nog een flinke waarschuwing als na 8 minuten spelen een Vaassense inzet op de paal eindigt. Het gekke is dat na dit lastige begin Witkampers een droomstart beleeft. Sterker nog nog geen 10 minuten later staan de Zwart-Wittten op een ruime 0-2 voorsprong. De eerste goal onstaat als KCVO balverlies lijdt, Witkampers heel snel omschakelt en de aanval eindigt bij Christian Beuzel die beheerst de 0-1 binnen tikt. Een paar minuten later valt ook de tweede Larense goal. Wederom balverlies van KCVO en uit de rebound is het opnieuw Christian Beuzel die zijn tweede goal van vanmiddag maakt.

Een heerlijk begin en heel even lijkt Witkampers een eenvoudige middag te gaan beleven. Witkampers is echter niet zo degelijk als de afgelopen weken en lijdt regelmatig balverlies. Eén van deze momenten van onachtzaamheid levert een KCVO goal op en binnen 22 minuten zijn er drie doelpunten gevallen. De rest van de eerste helft gebeurt er niet heel veel meer. Witkampers wordt nog wel gevaarlijk via een aantal vrije trappen.

In de tweede helft moet Witkampers voor de periodetitel op zoek naar nog een doelpunt. Tegelijkertijd hangt de gelijkmaker ook nadrukkelijk in de lucht. Alle vastigheid van de afgelopen weken lijkt vandaag niet aanwezig bij de Larenaren. Zeker te verklaren gezien de (noodzakelijke) wijzigen in de opstelling, maar Witkampers oogt kwetsbaar. Als dan na een uur spelen de 2-2 valt, lijkt Witkampers de periodetitel te kunnen vergeten.

Richting het einde van de wedstrijd krijgt Witkampers wat meer ruimte en valt zowaar de 2-3 nog. Een voorzet van Niels Saaltink komt via via bij Sem Pardijs terecht die enigszins fortuinlijk doel treft. Daar waar iedereen een Larens slotoffensief voor de 2-4 verwacht gebeurt het tegenovergestelde. Vrijwel direct scoort KCVO de gelijkmaker en staat het 3-3. KCVO krijgt in de slotfase zelfs nog een enorme kans op de 4-3 overwinning, maar Joost Pakkert weet redding te brengen. Na het laatste fluitsignaal is het chagrijn bij zowel KCVO als Witkampers overduidelijk. Met iets meer geluk had KCVO zomaar kunnen winnen en Witkampers heeft vanmiddag onder haar kunnen gespeeld.

Foto's: Alex Arkink