Witkampers JO15-1 kampioen

Laren 11 dec 2021 Witkampers JO15-1JM - Markelo JO15-1 0-0 (0-0)

Het seizoen werd afgetrapt met een bekerwedstrijd. Deze werd helaas met 3-0 verloren. De andere twee wedstrijden werden gewonnen en gelijkgespeeld. We kwamen met 4 punten op de derde plek. Zo eindigde hier het bekeravontuur voor ons.

De eerste competitiewedstrijd stond op het programma. We moesten uit tegen Holten. Deze wedstrijd werd vrij makkelijk met 5-1 gewonnen. Een lekker begin van de competitie dus. Een week later kwam de eerste ‘kraker’ van het seizoen. Thuis tegen Vorden. Een lastige tegenstander. We speelden een goede wedstrijd. Het was spannend tot de laatste minuut en we wonnen uiteindelijk met 4-3.

Hierna speelden we een wedstrijd tegen v.v. Twenthe. Deze pot werd zonder al te veel moeite met 6-0 gewonnen. Lekker voor het doelsaldo.

Twee weken later speelden we de uitwedstijd tegen UNO’21. In de eerste helft kwamen we al op een 3-0 voorsprong. In de tweede helft werd er nog twee keer gescoord door de thuisploeg, maar daarna maakten we de 4-2. Dit was ook de eindstand.

We kwamen hierdoor op 9 punten uit 3 wedstrijden. We kregen steeds meer vertrouwen om te strijden voor de titel. Toen stond de uitwedstrijd tegen Warnsveldse Boys op het programma. Na een wat moeizame eerste helft wonnen we uiteindelijk met 3-1.

De week erna speelden we thuis tegen Excelsior’31. Het was een lastige wedstrijd. Heel lang stond het 2-2. Maar in de slotfase van de wedstrijd scoorden we de winnende. Het werd 3-2.

De volgende wedstrijden moesten op papier wel gewonnen worden. Dit deden we ook. 3-2 tegen Neede en 6-0 tegen ABS.

Op 4 december stond de belangrijke uitwedstrijd tegen Ruurlo op het programma. Wij stonden bovenaan en Ruurlo stond tweede. In de rust stonden we met 2-0 voor. De tweede helft speelden we goed en uiteindelijk wonnen we met 4-2. Nu was het kampioenschap wel heel dichtbij. We moesten het de week erna tegen Markelo afmaken.

Op 11 december was het zover. De kampioenswedstrijd stond op het programma. Thuis tegen Markelo. Een gelijkspel was genoeg. Het veld zat niet mee, want het had gevroren. Er mocht helaas geen publiek aanwezig zijn. Daarom werd de wedstrijd live uitgezonden. Het was niet onze beste wedstrijd van het seizoen. Eigenlijk was Markelo de bovenliggende partij. We kregen hier en daar wat kansjes maar die werden niet benut. We gingen de kleedkamer in met een 0-0 stand. In de tweede helft kantelde het wedstrijdbeeld niet echt. Weer kregen beide ploegen wat kansjes. Weer werden deze niet benut. Het fluitsignaal klonk. Het werd 0-0, niet onze beste wedstrijd, maar wat maakte het uit, we zijn kampioen!

Na de wedstijd werden we bij de poort verwelkomd door de ouders met vuurwerk, confetti en een spandoek. Toen gingen we met z’n allen naar Kay. Er werd een klein feestje gevierd en we werden getrakteerd op patat. Het was een geslaagde dag.

We willen alle ouders graag bedanken voor de geweldige dag.

JO15-1
    Sieuwert van den Berg, Tim Beuzel, Ivan Boesveld, Joran Boesveld, Thijs Bouwhuis, Kenji Degen, Kay van Haren, Wiljam ter Horst, Gijs Jimmink, Mick Koeslag, Moes Nieuwenhuis, Hendrik Reurslag, Richard Schekman, Tim Schrijver, Kas Woestenenk en leiders Andre Beuzel en Ramon Dijks.

Tekst: Mick Koeslag