• Witkampers JO19 2 vs Overwetering JO19 2

Laren, 15 februari 2020, Witkampers JO19-2 – Overwetering JO19-2 (4-1)

Na een 3-3 gelijk spel tegen Vorden, namen de mannen van JO19-2 het vandaag op
    tegen Olstenaren. Door ziekte van meerdere spelers van de JO19-2 deden Ot
    Stekelenburg en Wessel Paalman van de JO19-1 mee.

De wedstrijd begon wat slordig, mede dankzij het hobbelige veld, maar dat mocht de pret niet drukken. Overwetering opende de score met een fraaie kopbal vanuit een corner, de zoveelste tegengoal uit een corner voor Witkampers. Overwetering voelde de bui al hangen en begon direct ‘Parkeer-de-bus’ te spelen. Witkampers kreeg een penalty omdat de tegenstander een overtreding maakte op een speler van JO19-2, deze werd jammer genoeg gemist. Gelukkig werd het doel van de Witkampers daarna schoongehouden door de fraaie keeperskunsten van keeper Rens. Met 0-1 de rust in betekende dat coach André Beuzel wat tactische wijzigingen moest doorvoeren.

Zo gezegd, zo gedaan. Ot wist een vrije trap mooi binnen te schieten in de rechter onderhoek, de keeper was kansloos dus het werd 1-1. Witkampers voelde dat er meer druk moest worden gezet om nog te kunnen winnen. Pepijn gaf vanaf de cornervlag een voorzet waarna Tycho de bal probeerde binnen te koppen, dit lukte helaas niet, Tycho kreeg jammer genoeg wel 2 keepersvuisten tegen z’n hoofd. Het spel bleef doorgaan, de bal werd door een medespeler teruggelegd op Joey en Joey kon de bal binnentikken. 2-1
    Wat later in de tweede helft kreeg Ot de bal van een medespeler in zijn voeten geschoven waarna hij een tegenstander uitkapte, Ot zette zijn weg voort in de 16. Deze actie werd vervolgd door een raak schot in de rechterhoek. 3-1 De rechtsbuiten van Overwetering probeerde nog om voor wat gevaar te zorgen, maar gelukkig verdween de linksbuiten gauw in de broekzak van Patrick. Alsof het allemaal nog niet genoeg was, deed Wessel er in het slot van de wedstrijd nog een schepje bovenop. Hij wist zich een weg door de verdediging van de tegenstander heen te slaan waarna hij op goal schoot en er een doelpunt uit resulteerde. In de blessuretijd wist Jamy nog een kans te creëren, maar jammer genoeg werd deze niet benut.

Eind goed al goed, een mooie wedstrijd met een nog mooiere uitslag. 4-1 voor Witkampers JO19-2. Na de wedstrijd is de overwinning gevierd in de kantine door middel van gezellig wat biertjes drinken. JO19-2 staat nu 2de op de ranglijst, een mooie plaats vlak na de winterstop.

Wessel en Ot bedankt voor het meedoen en André Rekers bedankt voor het correcte fluiten.

Tekst: Jan Nijenhuis