Open trainingen Witkampers Vrouwen 1

Witkampers komt niet verder dan een gelijkspel tegen GSV'38

Laren, 21 april 2024
    Witkampers – GSV'38 (0-1) 1-1

Het einde van de competitie komt in zicht en in de komende weken gaan de nodige beslissingen vallen. Witkampers pakte vorige week weer eens drie punten tegen VVO in Velp. De gasten uit Giesbeek zijn bezig met een sterke fase, 4 wedstrijden op rij werden winnend afgesloten. Ook werd na de winterstop gewonnen van zowel AZC als Robur et Velocitas.

De openingsfase is in balans, Witkampers en GSV kijken de kat even uit de boom. Dit heeft tot gevolg dat er niet heel veel gebeurt. De Larenaren lijken wat meer balbezit te hebben, maar tot grote kansen komt Witkampers nog niet. De eerste tempoversnelling leidt wel tot een kans. Matt Stegeman mag opstomen op de rechterflank. Zijn voorzet stelt Jordy Woestenenk in de gelegenheid het eens te proberen, maar zijn inzet gaat helaas wat krachteloos naast. Vlak voor rust denkt Witkampers aan een handsbal van één van de GSV'38 spelers. De scheidsrechter gaat hier niet in mee en dus gaat ook dit moment voorbij. De eerste mogelijkheid voor GSV'38 is eigenlijk niet eens een kans, maar van grote afstand schiet één van de middenvelders uit Giesbeek raak. Witkampers reageert vrijwel direct, een geweldige knal van Raoul Haijtink vliegt op de paal.

In de tweede helft gaat Witkampers op jacht naar de gelijkmaker. GSV'38 probeert met direct spel hun snelle linksbuiten te vinden en beperkt zich verder tot het verdedigen van de verworven voorsprong. Witkampers blijft geduldig, maar heeft het absoluut lastig. GSV'38 speelt met het vertrouwen dat het in staat is ook een minimale voorsprong over de streep te trekken. De gasten hebben daar wel steeds meer kleine en minder kleine overtredingen voor nodig en de uitstekend leidende scheidsrechter moet even aan het werk.

GSV'38 kan de aanvalsdrang van Witkampers redelijk in toom houden, maar heeft wel moeite met de corners van Witkampers en daar komen dan ook de grootste kansen uit. Een kopbal van Jur Wilgenhof eindigt op de paal en vlak daarna gaat een kopbal net naast. Acht minuten voor tijd valt dan toch de dik verdiende gelijkmaker. Via een corner variant wordt Jordy Woestenenk gevonden aan de rechterkant een beetje schuin voor het doel. Met een mooie bekeken inzet schiet Jordy de bal fraai in de verre hoek. Witkampers gelooft nog in de overwinning en dat zou ook meer dan verdiend zijn. In blessuretijd valt één van de GSV-spelers nog uit met een blessure. Witkampers komt niet meer tot grote kansen.

Witkampers doet zichzelf tekort in een wedstrijd die met iets meer fortuin best gewonnen had kunnen worden.