Voorbereiding Witkampers selectie

Witkampers komt tekort tegen Jonge Kracht

Huissen, 2 juni 2024
    Jonge Kracht – Witkampers (1-0) 3-0

Na de goede resultaten van de afgelopen weken begint Witkampers vandaag aan de nacompetitie voor promotie naar de tweede klasse. Tegenstander van vandaag is Jonge Kracht uit Huissen. Zij eindigden in de derde klasse C achter kampioen VIOD Doetinchem en SDOUC met 57 punten als derde. Ook valt op dat Jonge Kracht na de winterstop veel wedstrijden heeft gewonnen. Een zeer serieuze horde dus in de jacht op promotie.

Op een werkelijk schitterende grasmat beginnen Jonge Kracht en Witkampers onder behoorlijke publieke belangstelling aan de wedstrijd. De thuisploeg pakt het initiatief. Jonge Kracht krijgt in de openingsfase al een corner en een kleine kans. Net als Witkampers zich een klein beetje lijkt te gaan herstellen komen de Larenaren op achterstand. Een lange bal van de keeper wordt in het zestienmeter niet goed verwerkt door de Witkampers defensie en wordt door één van de Jonge Kracht spelers simpel afgerond. Met nog zo'n 85 minuten spelen is er natuurlijk nog niet heel veel aan de hand, maar een lekker begin is het niet. Toch wordt ook Witkampers wat brutaler en komt wat makkelijker in de buurt van het Huissense doel. Toch komen er geen grote kansen. De Jonge Kracht doelman hoeft nauwelijks handelend op te treden en ook uit de corners, dit seizoen vaak een wapen, komt weinig gevaar. Intussen blijft Jonge Kracht gevaarlijk. De gastheren hebben echt een goed team, veel beweging, snelheid en creativiteit. Witkampers geeft echter weinig weg en zo lang het maar 1-0 staat is alles nog mogelijk.

In het begin van de tweede helft krijgt Witkampers wat kleine mogelijkheden, maar ook dan komt het niet tot echt grote kansen of een schot tussen de palen. Na een uur spelen lijkt de missie bijna onmogelijk te worden. Jonge Kracht krijgt een penalty. Hoewel Joost Pakkert er nog dichtbij zit, wordt het toch 2-0. Witkampers krijgt nog één echte kans. Een schot van Raoul Haijtink vliegt op de lat, de rebound is een lastige en het schot van Colin Stegeman vliegt hoog over. Een kwartier voor tijd wordt het ook nog 3-0. Na een korte solo aan de rechterkant van het veld schiet één van de Jonge Kracht aanvallers de bal in de korte hoek. Daarna lijken de gedachten bij Jonge Kracht al richting volgende week zondag te gaan en probeert Witkampers er het beste van te maken en wellicht toch nog een doelpuntje te maken. Dit lukt echter niet en zo staat er na 90 minuten een duidelijke uitslag op het bord.

Foto's: Alex Arkink