Open trainingen Witkampers Vrouwen 1

Witkampers laat twee gezichten zien

Laren, 26 september 2021 Witkampers - OBW (2-1) 2-4

Witkampers is het seizoen goed begonnen met een bekercampagne waarin de volle 9 punten werden behaald in de poulefase. Dit geldt ook voor tegenstander OBW, zij haalden zelfs een aantal keren flink uit. Ook in de lokale media liet OBW zich horen, hun ambities zijn helder, het kampioenschap moet richting Zevenaar gaan.

De opening van de wedstrijd is direct open en aantrekkelijk om naar te kijken. Na een paar minuten krijgt Witkampers de eerste kans wanneer een kopbal van Timo Haverkamp van de lijn wordt gered door een van de OBW spelers. De gasten slaan vrijwel gelijk terug en komen op een 0-1 voorsprong. Een ongunstig scenario voor Witkampers dreigt al snel te ontstaan, een vlotte achterstand tegen een op papier goede tegenstander is natuurlijk geen lekker begin. Gelukkig bijt Witkampers al snel van zich af. Daan Hento wordt met een tackle van opzij gestuit door een van de verdedigers uit Zevenaar en krijgt een vrije trap. De bal ligt op een prachtige plek en het thuispubliek kan zich vast nog een paar vrije trappen herinneren van de Larense topscorer die de netten invloog. Vandaag gebeurt dit ook, zij het wat onorthodox. De vrije trap gaat eerst keihard de muur in, komt via een getroffen tegenstander weer bij Daan Hento terecht die de stuiterende rebound knap verwerkt en raak schiet, 1-1. Deze treffer geeft Witkampers energie en via een prachtige aanval met een hoofdrol voor Raoul Haijtink wordt Jordy Woestenenk in stelling gebracht om te scoren en hij doet dit ook. Witkampers staat 2-1 voor na een spectaculaire eerste 24 minuten van de wedstrijd. De rest van de eerste helft bevat wat minder spektakel. OBW en Witkampers houden elkaar in evenwicht. Net voor rust is er nog een kleine kans voor Roald Straalman.

In de tweede helft neemt OBW de touwtjes in handen. De gasten herstellen zich duidelijk van de eerste helft en zijn in grote fasen de baas op het veld. Witkampers komt niet meer tot kansen en bij OBW lijkt het allemaal net wat makkelijker te gaan. Wat je al een beetje voelt aankomen gebeurt ook. Net voor het verstrijken van het uur komt OBW op 2-2 en dit geeft vertrouwen bij hen. Dit is ook duidelijk te zien in het vervolg van de wedstrijd. OBW is rustig gebleven en komt via een hele fraaie 2-3 en een 2-4 , waarbij aan Larense zijde veel mis gaat, op een ruime voorsprong. Witkampers komt nauwelijks meer tot kansen en OBW lijkt al aan volgende week te denken in plaats van een nog ruimere score. Vandaag was echt een wedstrijd met twee gezichten. De eerste helft was van Witkampers echt uitstekend met een hele fraaie 2-1 als hoogtepunt. In de tweede helft liet OBW zien verder te zijn en over rust en geduld te beschikken. Volgende week gaat de competitie verder en speelt Witkampers uit tegen HC03.

Opstelling Witkampers: Onis, Schreibelt, Haverkamp, Marsman, Saaltink, B. Brummelman, Straalman, Haijtink, J. Hento, D. Hento, Woestenenk
    Ingevallen wissels: Den Haan, Bouwhuis