• Witkampers lijdt nipte nederlaag tegen Schalkhaar

Schalkhaar, 19 maart 2023
    Schalkhaar - Witkampers (0-0) 1-0

De afgelopen weken is Schalkhaar begonnen aan een flinke opmars op de ranglijst van de tweede klasse I. De gastheren van vandaag begonnen niet goed aan het seizoen. Door een goede serie wedstrijden zijn zij echter aan de weg omhoog begonnen. Dit kan helaas niet worden gezegd van Witkampers. De Larenaren scoren heel moeizaam en sinds begin december werd er geen wedstrijd meer gewonnen.

In het eerste kwartier begint Witkampers aardig aan het duel van vanmiddag. Colin Stegeman krijgt de eerste mogelijkheid van vanmiddag om op doel te schieten. Helaas mist zijn inzet wat kracht en precisie en de doelman van Schalkhaar kan eenvoudig redding brengen. Na dit hoopvolle begin neemt Schalkhaar de touwtjes in handen. De thuisploeg voetbalt makkelijker dan Witkampers dat nu vooral moet tegenhouden. Schalkhaar lijkt een aantal momenten dicht bij een openingsdoelpunt. Vooral de laatste minuten van de eerste helft is het hopen dat alles goed afloopt voor de Larenaren, maar de rust wordt gehaald met een 0-0 tussenstand.

Net na rust vliegt een inzet van Schalkhaar op de lat. Een paar minuten later krijgt de thuisploeg een goede mogelijkheid in de omschakeling, maar ook deze kans wordt niet afgerond. Witkampers gaat slordig om met de weinige kansen die het krijgt. Vanuit een goede positie krijgt Niels Saaltink een goede mogelijkheid om een Larense voorsprong op het bord te zetten, helaas eindigt ook deze inzet niet in het doel.

Net voor het uur verstreken is krijgt Schalkhaar een penalty. Deze mogelijkheid wordt onberispelijk benut en de Larenaren zitten in de problemen. De laatste 20 minuten wordt Chiel Oudenampsen ingebracht als gelegenheids-spits om het haperende aanvalsspel van wat extra kopkracht te voorzien. De opzet slaagt deels. Witkampers wordt gevaarlijker en helemaal zorgeloos lijkt Schalkhaar niet te zijn. Hoewel Witkampers het echt wel probeert, ontbreekt het aan aanvallende kracht om nog een doelpunt te forceren. Na 97 minuten spelen is de 1-0 nederlaag een feit en duurt de zwakke reeks van Witkampers voort.

Foto's: Een volgende keer hebben we weer foto's