• Witkampers lijdt opnieuw forse nederlaag

Albergen, 2 oktober 2022
    De Tukkers - Witkampers (2-0) 5-0

Vorig weekend begon Witkampers aan het seizoen in de tweede klasse I. Tijdens die opening werd verloren van Bon Boys. Helemaal onverwacht was dit niet, Bon Boys is één van de titelfavorieten. Tegenstander van vandaag is De Tukkers uit Albergen. Witkampers heeft al tegen veel teams uit Twente gespeeld, maar tegen de Tukkers speelden de Larenaren nog nooit. Afgelopen seizoen werd de Tukkers afgetekend kampioen in de derde klasse A. Gevoelsmatig is een wedstrijd tegen een mede-promovendus er eentje om te (moeten) winnen.

Witkampers begint goed aan de wedstrijd, de eerste kans is ook voor de 11 uit Laren. Na een snelle uitval krijgt Colin Stegeman de kans om op goal te schieten. Helaas gaat zijn schot ruim over, maar deze openingsfase smaakt naar meer. De eerste twintig minuten van de wedstrijd is gevoelsmatig voor Witkampers. De Tukkers is nog een beetje zoekende en misschien zit er wel een Larens goaltje in.

Het tegendeel is helaas waar. De Tukkers komt beter in de wedstrijd en komt via haar eerste echte kans van de wedstrijd op een 1-0 voorsprong. Daarna krijgt Witkampers niet echt kansen meer. Af en toe komen de Larenaren in de buurt van de vijandelijke zestien meter, maar echte kansen volgen hier niet op. De Tukkers put duidelijk moed uit de verworven voorsprong en komt ook op 2-0.  Hoewel de achterstand bij rust kleiner is dan vorige week overheerst opnieuw het gevoel toch wat kansloos te zijn. Witkampers begon helemaal niet slecht aan de wedstrijd, maar de beslissing is gevoelsmatig alweer gevallen.

In de tweede helft heeft Witkampers heel weinig is te brengen. De Tukkers is duidelijk de bovenliggende partij en opnieuw is het een kwestie van vooral tegenhouden en hopen op een Larense aansluitingstreffer. Tussen minuut 65 en 75 valt de definitieve beslissing. Bij Witkampers lukt heel weinig en De Tukkers loopt uit naar een 5-0 voorsprong. De thuisploeg speelt een goede wedstrijd en Witkampers laat bedroevend weinig zien.

Er rest voor Witkampers niet veel meer dan hopen dat het niet veel erger wordt. Gelukkig lukt dit uiteindelijk wel. Nadat Jordy Woestenenk in de laatste minuut nog op de paal schiet, is de slotconclusie van vandaag geen vrolijke. Witkampers wacht nog op haar eerste goal in de tweede klasse en heeft maar liefst 9 doelpunten moeten incasseren.