• Witkampers niet opgewassen tegen Vorden

Laren, 21 mei 2023
    Witkampers – Vorden (1-3) 1-4

Wedstrijden beslissen in de slotfase. Zowel Witkampers als Vorden gaat dit de laatste tijd goed af. Soms worden duels echter in de beginfase al beslist en vandaag was daarvan een goed voorbeeld te zien tijdens de op een na laatste competitiewedstrijd van dit seizoen. Witkampers en Vorden speelden al eerder dit jaar tegen elkaar. Onder koude omstandigheden werd het destijds 2-0 voor de zwart-gelen.

Die al even aangehaalde beslissing valt vandaag dus al snel. Binnen de minuut. De rook is nog niet opgetrokken en ook nog niet alle toeschouwers van vandaag zijn binnen en Vorden staat al op 0-1. Zeker niet de start die Witkampers zich wenste natuurlijk. Tegelijkertijd is er nog tijd genoeg en hebben de Larenaren de afgelopen tijd laten zien over de nodige veerkracht te beschikken. Het wil alleen niet zo lukken met de thuisploeg. De spelers maken een gespannen indruk en Witkampers opereert echt nerveus en onzeker. Vorden heeft dit in de gaten en maakt genadeloos gebruik van deze omstandigheden. Sowieso laten de gasten vanmiddag zien over een team te beschikken dat weet hoe wedstrijden over de streep getrokken moeten worden. Een enorm verschil in kwaliteit is er vanmiddag echt niet. Wel een verschil in rust en slimheid. Binnen het halfuur slaat Vorden nog twee keer toe en kijkt Witkampers tegen een bijna hopeloze achterstand aan.

Gelukkig doen de Larenaren voor rust via Colin Stegeman nog wat terug en ook het begin van de tweede helft staat in het teken van een jacht op een tweede goal om nog iets van deze wedstrijd te maken. Vorden houdt echter eenvoudig stand, speelt met veel geduld en loert op een kansje. De eerste echte grote kans van de tweede helft is weer raak voor Vorden als de mooiste goal van de middag de 1-4 betekent.

Misschien wel tegen beter weten in blijft Witkampers het proberen, maar het zit er vanmiddag echt niet in. Dit zorgt voor een stand met een aantal teams die echt nog heel dicht bij elkaar staan. Het enige dat Witkampers volgende week kan doen tegen Lemelerveld is winnen en dan maar hopen dat dit genoeg is voor een herkansing in de nacompetitie.