Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers overtuigt maar één helft maar wint ruim

Laren, 28 januari 2024
    Witkampers – SML (1-1) 4-1

Vandaag begint de wedstrijd tegen SML met een minuut stilte in verband met het overlijden van erelid Gerrit Kuijpers op 9 januari jl. Vervolgens is Witkampers binnen de eerste speelminuut al dreigend. Eén van de Arnhemse verdedigers moet al een overtreding maken op Jordy Woestenenk. Dit stormachtige begin geeft hoop op een leuke openingsfase maar het tegendeel is eigenlijk waar. Witkampers speelt een zwakke openingsfase. SML blijft met gemak overeind en is de bovenliggende partij. De gasten zijn zorgvuldiger in balbezit en een tegengoal hangt in de lucht. Gelukkig voor Witkampers gebeurt het omgekeerde. Tien minuten voor rust vliegt een hoge voorzet van Raoul Haijtink richting de tweede paal die op een meter of 10 van het doel in één keer op goal wordt geschoten door Christian Beuzel. Een geweldig mooi doelpunt en hopelijk ook een moment dat vertrouwen geeft aan de thuisploeg. Maar SML blijft gevaarlijk en Witkampers blijft zoekende. Dit zorgt voor wat verwarring in de achterhoede waaruit een penalty ontstaat. De penalty nemer van SML heeft dit duidelijk vaker gedaan. Strak in de hoek en onhoudbaar voor Joost Pakkert.

In de tweede helft komt Witkampers beter in haar spel. Colin Stegeman is de voorhoede komen versterken en speelt een sterke tweede helft. Witkampers blijft ook langere periodes in balbezit en met wat directer spel worden de Larenaren gevaarlijk. Vlak voordat het uur verstreken is geeft Jordy Woestenk een mooie afgemeten voorzet, na goed voorbereidend werk van Colin Stegeman. Bij de tweede paal werkt opnieuw Christian Beuzel overtuigend af. Waar de eerste goal misschien technisch knapper was is dit echt een mooie uit teamwork ontstane treffer. Waar de goal in de eerste helft niet voor meer vertrouwen zorgde gebeurt dat nu wel. Witkampers is vanaf deze goal de bovenliggende partij en als een paar minuten later Raoul Haijtink vanaf de rand van de zestienmeter de bal binnenschuift lijken de punten binnen.

Witkampers blijft echter scherp, geeft nog maar weinig kansen weg en ook de invallers geven vandaag nog weer wat extra's, zodat de Larenaren bij het eigen doel weg kunnen blijven en regelmatig gevaarlijk kunnen worden. Het slotakkoord is ook de moeite. Eerst belandt een schot van Milan Bouman op de lat. Vervolgens is het allerlaatste wapenfeit een goal van Bastian Beuzel. Hij kopt een corner eenvoudig binnen voor de 4-1.

Foto's: Alex Arkink