Dringend gezocht! Schrijver/redacteur voor ons thuisblaadje

Witkampers schiet niet veel op met gelijkspel bij SDC '12

Denekamp, 5 maart 2023
    SDC '12 – Witkampers (2-1) 2-2

Op 9 oktober 2022 won Witkampers voor het eerst in deze competitie een wedstrijd. Dit gebeurde in het thuisduel tegen de tegenstander van vandaag, SDC '12 uit Denekamp. Voor beide teams is vandaag een overwinning zeer gewenst. SDC '12 staat het hele seizoen al in de gevarenzone. Ook Witkampers is hard op weg om te zakken op de ranglijst tot onder de streep die directe degradatie betekent. De Larenaren scoren al een aantal weken niet meer en dit heeft zoals gezegd effect op de positie op de ranglijst.

In de openingsfase lijkt er sprake van enige spanning bij beide teams. Zowel SDC '12 als Witkampers zijn wat slordig in balbezit. Afgaande op de eerste minuten kan dit zomaar een hele spannende wedstrijd worden maar niet persé een goede. Al na 4 minuten is de thuisploeg dicht bij een openingsdoelpunt. Een inzet wordt van de lijn gehaald, een corner die blijft hangen in het vijfmeter gebied kan net niet worden binnengeschoten. Een paar tellen later is het wel raak als SDC '12 via een snelle omschakeling wel erg makkelijk richting het Larense doel mag en de 1-0 wordt gemaakt. Gelukkig reageert Witkampers snel. Nog geen tien minuten later verwerkt de Denekampse doelman een corner niet helemaal goed, de bal komt voor de voeten van Matt Stegeman die hard en hoog binnenschiet. Waar deze gelijkmaker voor wat rust en vertrouwen zou moeten zorgen is het tegendeel het geval. Witkampers blijft onzeker en nerveus ogen en een onschuldig lijkende voorzet gaat na wat defensieve wanorde opnieuw binnen voor SDC '12. Binnen 20 minuten moet Witkampers 2 doelpunten incasseren tegen de nummer 14 van de tweede klasse I.

Na al geen geweldige openingsfase is het vervolg van de eerste helft zeer teleurstellend. Tegen een aantal van de betere teams in deze competitie speelde Witkampers een aantal goede wedstrijden. Het treffen van vandaag ligt ver verwijderd bij dat niveau. Heel veel eenvoudige dingen lukken niet en Witkampers mag van geluk spreken dat de achterstand niet nog groter is bij rust.

Na de rust en met een paar ingebrachte wisselspelers begint Witkampers beter en energieker aan de tweede helft. Sterker nog, de Larenaren zijn de bovenliggende partij en met het vele balbezit kan de zoektocht naar goals worden gestart. Voor SDC '12 is het tegenhouden geblazen. Overigens lukt dit de thuisploeg prima. Alleen bij dode spelmomenten is het regelmatig paniek en ogen de gastheren nerveus en niet zeker van hun zaak. Uit zo'n moment valt ook de gelijkmaker van Witkampers en dit is zeker geen toeval. Een vrije trap aan de zijkant van het zestienmeter gebied wordt hoog voorgegeven en in een kluwen van spelers kan Jur Wilgenhof de bal een zetje geven. Met nog een kwartier te spelen moet Witkampers voor de overwinning gaan. Een gelijkspel mag niet voldoende voelen en dit is ook te zien op het veld.

Helaas valt er echter geen Larense goal meer. Een aantal keren is Witkampers nog best dichtbij maar het lukt allemaal net niet. De veel betere tweede helft moet moed geven voor de volgende wedstrijd, thuis tegen ATC '65.