Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers scoort en wint weer

Laren, 27 maart 2022 Witkampers - VVO (0-0) 3-0

Vanaf het begin van het seizoen 2021-2022 komt Witkampers makkelijk tot scoren. Sinds de tweede helft tegen Ruurlo op 13 maart is daar echter verandering in gekomen. Na een doelpuntloze tweede helft kwam Witkampers niet verder dan een 2-2. Tegen DVV en OBW werd vervolgens het net ook niet meer gevonden en zo is er een ongebruikelijke situatie ontstaan, Witkampers scoort niet meer.

Om de competitie voor de Larenaren weer een beetje vlot te trekken moet dat natuurlijk wel gaan gebeuren en VVO uit Velp was vandaag de tegenstander waartegen een nieuwe poging kan worden ondernomen. Het uitduel in Velp afgelopen november was er één in de categorie degelijk en weinig spectaculair. VVO kwam tot weinig kansen en Witkampers bleef geduldig.

De supporters die vandaag lekker in het zonnetje kunnen staan hopen natuurlijk op een ander soort wedstrijd, uiteraard het liefst eentje met een aantal goals. Het begin van de wedstrijd verloopt rustig en redelijk open. Beide teams delen een paar kleine speldenprikjes uit maar echt grote kansen zijn er de eerste 20 minuten niet te noteren. Halverwege de eerste helft moet Witkampers een tegenvaller incasseren als Niels Saaltink geblesseerd het veld moet verlaten en wordt vervangen door Adne Holmer (die overigens een verdienstelijke wedstrijd speelde).

Net voor rust krijgt Witkampers voor het eerst echt de gelegenheid om op voorsprong te komen. Raoul Haijtink mag 2 keer uithalen en ook Daan Hento lijkt nog dicht bij een doelpunt te komen maar de VVO doelman weet zijn doel schoon te houden en bij rust staat het nog 0-0.

De eerste 10 minuten van de tweede helft gaat Witkampers wat nadrukkelijker op zoek naar een doelpunt, het komt vaker in de buurt van het Velper doel maar echte grote kansen blijven uit. Ook deze wedstrijd lijkt een individuele actie of een gek moment nodig te hebben om uit het slot te worden gehaald.

Dit gebeurt vervolgens in de 62e minuut als Roald Straalman zich handig voor zijn man weet te worstelen en vervolgens onreglementair wordt gestuit door één van de VVO verdedigers. De goed leidende scheidsrechter Angenent wijst gedecideerd naar de stip en stuurt de VVO speler met een rode kaart uit het veld. Daan Hento weet vervolgens de penalty te verzilveren en Witkampers komt dus op 1-0.

VVO probeert nog terug te komen en gaat iets meer risico nemen. Uiteraard worden de ruimtes dan groter, en al helemaal als je met z’n tienen bent. Witkampers weet hier optimaal van te profiteren. Het zijn dit keer de invallers Colin Stegeman en Bastian Beuzel die de hoofdrol opeisen.

De 2-0 wordt gemaakt door Bastian Beuzel na een voorzet van Colin Stegeman die prima het overzicht bewaart. Na een aantal invalbeurten volgend op lang blessureleed is dit voor Bastian wel echt een mooi moment en het is overduidelijk dat zijn teamgenoten dit ook vinden zoals te zien is bij het vieren van de goal. De laatste goal is vervolgens voor Colin Stegeman als Bastian Beuzel hem aanspeelt en zelfs de 3-0 vlak voor tijd nog valt.

Na een moeizame eerste helft en een tweede helft die maar moeizaam op gang kwam maken de penalty en invallers het verschil en mag Witkampers zich opmaken voor de volgende wedstrijd, volgende week zondag, uit tegen SC Rheden.

Foto’s: Jan Dijkerman