Schoolvoetbaltoernooi 2024

Witkampers scoort weer niet en verliest van De Tukkers

Laren, 11 februari 2023
    Witkampers – De Tukkers (0-1) 0-2

Op een ongewoon tijdstip, zaterdagmiddag om 5 uur, beginnen Witkampers en De Tukkers aan hun tweede treffen tegen elkaar in het huidige seizoen. De uitwedstrijd in Albergen was er voor de Larenaren één om snel te vergeten. Totaal kansloos was Witkampers en gelukkig bleef het destijds bij 'maar' een 5-0 nederlaag. De Tukkers maakt een goed seizoen door als promovendus en doet mee bij de bovenste teams.

Waar Witkampers vorige week Bon Boys 90 minuten lang aan de ketting wist te leggen gebeurt vandaag het omgekeerde. Binnen 12 seconden komen de gasten op voorsprong. Één van de aanvallers wordt direct aangespeeld vanaf de aftrap, via een wat ongelukkige stuit op het harde veld en een mislukte interceptie van Witkampers. Dit is voor de thuisploeg geen lekker begin en het doembeeld van een nieuwe grote nederlaag komt in beeld. In de minuten die volgen zijn de Albergenaren sterker en Witkampers moet oppassen niet nu al een kansloze wedstrijd tegemoet te gaan.

Vlak voor de 20 minuut kan de eerste mogelijkheid voor Witkampers worden genoteerd. Raoul Haijtink mag op de lijn van het zestiemeter gebied een vrije trap nemen. Zijn harde inzet wordt goed verwerkt door de doelman, in de rebound kan Witkampers ook niet toeslaan. Christian Beuzel schiet een kleine tien minuten later een goede inzet net onder de lat, maar ook hier treedt de keeper van de Tukkers goed op. De laatste kansen van de eerste helft zijn weer voor de gasten, er wordt zelfs nog een bal van de lijn gehaald.

Ook de eerste 10 minuten van de tweede helft zijn gevoelsmatig voor De Tukkers. Nadat Witkampers deze fase is doorgekomen zonder een tegentreffer gaan de Larenaren op zoek naar de gelijkmaker. De thuisploeg lijkt wat meer rust aan de bal te krijgen en het vertrouwen in een treffer groeit. Helemaal omdat De Tukkers niet meer aan aanvallen toekomt. Het is tegenhouden geblazen, maar dit doen de gasten uitstekend. Rustig en geconcentreerd wordt er verdedigd, de Albergenaren hebben ook maar weinig overtredingen nodig om de aanvallen van Witkampers af te stoppen. De thuisploeg komt op haar beurt ook niet tot echte grote kansen, het is de hele tijd net niet.

Als de wedstrijd dan richting het einde kruipt en Witkampers vol op de aanval speelt gebeurt het bijna onvermijdelijke, de 0-2 valt ook nog. De afgelopen drie wedstrijden heeft Witkampers niet gescoord en deze doelpunten droogte kan problematisch worden bij de strijd om handhaving. Op 26 februari gaat de competitie voor Witkampers weer verder, wederom een thuiswedstrijd, tegen Lemelerveld.