Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Witkampers sleept 3 punten uit het vuur

Hengelo (Gld), 3 november 2019 Pax 1 - Witkampers 1 (0-2) 1-2

Na de zege op VVO van vorige week kan Witkampers misschien een mooie serie gaan neerzetten om te stijgen op de ranglijst. Tegenstander van vandaag, Pax uit Hengelo, staat in dezelfde regionen als Witkampers. De Larenaren kennen een droomstart. Christian Beuzel wordt in de 1e minuut al diepgestuurd en rondt fraai en beheerst af. Na een kwartier wordt de voorsprong nog groter. Daan Hento kopt een strakke cornerbal binnen en Witkampers kent de luxe van 2 doelpunten voor.

De rest van de eerste helft komt Witkampers niet in de problemen, af en toe krijgt het een kans, Pax zet hier nauwelijks iets tegenover. In de tweede helft neemt Pax het heft stevig in handen. De thuisploeg gaat de duels bepaald niet uit de weg, de scheidsrechter staat veel toe en de Hengeloërs kunnen gaan stormen om de twee goals achterstand goed te maken.

Met het nodige fortuin blijft Witkampers lang op de been, het is in dit soort wedstrijden echt zaak om de tegengoal zo lang mogelijk uit te stellen en dit lijkt heel lang te lukken. Pax komt in de 8oe minuut terug tot 1-2, invaller Bastian Beuzel pakt een niet al te handige rode kaart en de Larense verdediging piept en kraakt maar barst niet. Na 95 minuten strijd staat er een mooie 1-2 op het scorebord en gaan de 3 punten naar Laren!