Witkampers sluit 2022 af met een gelijkspel

Laren, 11 december 2022
    Witkampers - Reutum (2-1) 2-2

In de afgelopen weken heeft Witkampers goede zaken gedaan en is een behoorlijk aantal punten verzameld. Het laatste duel voor de winterstop is de thuiswedstrijd tegen Reutum. De gasten zijn net als Witkampers debutant in de tweede klasse en ook zij bevinden zich op dit moment in de middenmoot. In de openingsfase van de wedstrijd is Reutum de bovenliggende partij. Eerst geeft de bezoekende ploeg nog een kleine waarschuwing via een kans, maar even later is het al raak. Binnen vijf minuten moet Witkampers al een doelpunt incasseren en begint zodoende niet goed aan deze thuiswedstrijd.

Na deze vroege tegenvaller worstelt Witkampers zich door het eerste half uur. Het gaat allemaal niet vanzelf bij de Larenaren. Als dan ook een overduidelijke penalty niet gegeven wordt na een overtreding op Jordy Woestenenk lijkt dit geen prettige middag voor Witkampers te worden. Intussen blijft Reutum gewoon echt gevaarlijk. De gasten beschikken over een snelle voorhoede waarbij Witkampers echt moet oppassen niet tegen een tweede doelpunt aan te lopen die gevoelsmatig al als de knock out zou voelen.

In de laatse vijf minuten van de eerste helft speelt Witkampers haar beste periode van de hele middag. De aanzet hiertoe wordt gegeven door Bryan Brummelman. Zijn afstandschot vanaf ongeveer 25 meter vliegt over het net niet bevroren veld de touwen in. Na deze gelijkmaker is Reutum het even kwijt en drukt Witkampers door. Jordy Woestenenk bezorgt de Reutum verdediging de hele middag al werk. Zijn strakke voorzet wordt in het strafschopgebied binnen gewerkt door Sem Pardijs.

De tweede helft gaat verder met een licht Witkampers overwicht. De thuisploeg gaat echt op zoek naar de 3-1 en begint sterk aan de tweede helft. Na ongeveer 10 minuten slaagt Reutum erin om weer wat terug te doen en moet Joost Pakkert aan het werk om een gelijkmaker te voorkomen. Het spelbeeld in de tweede helft lijkt wel wat op de eerste. Witkampers en Reutum verschillen in kwaliteit niet veel van elkaar. Beide teams krijgen een aantal kansen op ofwel de gelijkmaker of de beslissing.

In een fase dat Witkampers gaat wisselen kantelt het evenwicht langzaam richting Reutum. Langzaam tikt de klok richting het einde van deze wedstrijd, maar 120 seconden voor tijd valt toch nog de tegentreffer. Wat volgt is een vrij chaotische slotfase. Beide teams lijken nog geloof te hebben in de volle winst, maar aan de stand verandert niets meer. Gezien de kansenverhouding is een 2-2 gevoelsmatig een prima uitslag, maar met iets meer geluk en precisie had Witkampers vanmiddag écht goede zaken kunnen doen.

De komende weken is het tijd voor de winterstop. Witkampers speelt haar eerste officiële duel van 2023 op 22 januari thuis tegen Lemelerveld.