• Witkampers stunt bij Stevo

Geesteren (OV), 4 december 2022
    Stevo - Witkampers (0-0) 1-2

Witkampers is bezig aan een serie wedstrijden met goede resultaten. In de afgelopen drie wedstrijden behaalden de Larenaren zeven punten. Op deze koude dag in Geesteren (OV) staat Witkampers voor een flinke klus. Thuisploeg Stevo is jarenlang actief geweest in de eerste klasse en staat op de tweede plek in de huidige competitie.

In de openingsfase ligt het initiatief bij Stevo. De thuisploeg deelt enkele aanvallende speldenprikken uit en is in de 8e minuut dichtbij de openingstreffer. Een hard schot wordt goed gepakt door Joost Pakkert, maar duidelijk is wel dat Stevo op zoek gaat naar een vlotte openingsgoal. Witkampers komt ook af en toe in de buurt van het Stevo doel. Jordy Woestenenk krijgt een mogelijkheid, maar hij vindt de Stevo doelman op zijn pad.

De hele eerste helft blijft Stevo de dominantere ploeg, maar Witkampers biedt goed partij en blijft goed op de been. Net voor rust krijgt Stevo nog een enorme kans, maar ook deze wordt niet benut.

De tweede helft begint weer met kansen voor Stevo. De gastheren lijken af en toe geirriteerd over het feit dat de goal en daarmee een voorsprong uitblijft. De wedstrijd wordt wat feller. Witkampers blijft rustig en krijgt via een vrije trap van Jordy Woestenk op de rand van de zestienmeter een goede mogelijkheid.

Net voor de zeventigste minuut valt uiteindelijk het bijna onvermijdbare Stevo doelpunt. Een hoekschop zorgt voor onrust in het strafschopgebied van Witkampers en wordt na een korte scrimmage binnengeschoten. De zwart witten hebben prima stand gehouden, maar een middag die eindigt met lege handen ligt nu wel in het verschiet. Ook Witkampers blijft af en toe een kans krijgen en zolang het verschil maar één doelpunt is, kan er natuurlijk altijd iets gebeuren. Eerst krijgt Raoul Haijtink een mooie schietkans die knap gepakt wordt door de Stevo doelman. Vlak na dit moment schiet Bryan Brummelman van afstand hard op doel. In de weg naar het doel wordt de bal aangeraakt door een Stevo arm en dus gaat de bal op de stip. Een enorme mogelijkheid voor Witkampers om de gelijkmaker te forceren. Net als vorige week staat Bryan Brummelman achter de bal en via een hand van de Stevo goalie komt Witkampers op 1-1.

De thuisploeg is enorm geërgerd over het toekennen van deze penalty en het wedstrijdverloop. Wat volgt is een werkelijk furieus slotoffensief. Stevo gaat met alles wat het heeft op zoek naar een nieuwe voorsprong. Gevoetbald wordt er niet meer. Het is tijd voor lange ballen en op zoek naar de kortste weg naar het doel. Dit zorgt voor een aantal enorme kansen voor Stevo. Elke bal die de zestienmeter invliegt en elke corner lijkt wel voor een kans te zorgen, maar Witkampers blijft op de been. In de 95e minuut is het tijd voor een dramatische ontknoping. Een lange bal van Witkampers wordt doorgekopt en komt terecht bij Raoul Haijtink. Die blijft vervolgens rustig en schuift de bal in de lange hoek. Een enorme deceptie voor de thuisploeg en uiteraard dolle vreugde bij Witkampers. Twintig seconden na deze goal fluit de scheidsrechter voor het laatste fluitsignaal en is de Larense stunt compleet.