Witkampers toont herstel en wint

Laren, 1 december 2019: Witkampers - Doetinchem (1-0) 3-0

Na een sterke serie waarin in 3 wedstrijden 7 punten werden gepakt volgde een vermakelijk duel voor de beker tegen Concordia Wehl en een enorm pak slaag in Duiven. Zeker de laatste wedstrijd, waarin met 6-0 werd verloren moet brandstof zijn voor revanche gevoelens.

Dit is vanaf het begin van de wedstrijd ook te merken aan de thuisploeg, het neemt de touwtjes stevig in handen en gaat op zoek naar een snelle openingstreffer. Deze voorsprong komt er na een aantal pogingen ook. Jordy Woestenenk schat een mooie pass van Niels Saaltink op waarde en schuift de bal via de binnenkant van de paal binnen. Een mooie opsteker voor Witkampers. In het laatste kwartier van de eerste helft kruipt Doetinchem wat uit haar schulp en moet doelman Rinze Onis een paar keer ingrijpen.

De tweede helft voltrekt zich volgens het recept van de eerste. Witkampers heeft veelvuldig balbezit en krijgt wederom een aantal kansen, zolang het echter nog ‘maar’ 1-0 staat blijft een voorsprong fragiel.

10 minuten voor tijd valt de beslissing. In een paar minuten scoort Daan Hento twee doelpunten voor Witkampers waardoor een 3-0 einduitslag het resultaat is. Het restant van de wedstrijd wordt nog gevuld met een paar kansen voor de thuisploeg en een aantal frustratie-kaarten bij de gasten, waarbij een van de Doetinchemse verdedigers nog wordt weggestuurd met twee keer geel.