• Witkampers verliest tegen koploper VVG

Maar niet zonder slag of stoot

Gaanderen 20 okt 2019 VVG '25 1 - Witkampers 1 (1-1) 3-1
    De tegenstander vandaag heeft alle vier duels gewonnen en dat legt een zware druk bij de mannen uit Laren.
    Daarbij behoort Gaanderen, dat een prachtig kunstgrasveld heeft en een geheel vernieuwde accommodatie met de uitstraling van een kampioen, bij de favorieten voor de titel.
    En vanaf de aftrap zet de kampioenskandidaat druk op de verdediging en middenveld van de witkampers en het is dan ook niet verwonderlijk dat na tien minuten de eerste goal er in vliegt.
    En ze willen meer, maar geleidelijk komt de ommekeer en weet witkampers meer grip op de wedstrijd te krijgen en in de 22e minuut weet Brian Brummelman met een prachtige poeier van hoek zestien gelijk te maken.
    Daan Hento test de keeper nog met een zwabberbal van twintig meter en met grote moeite weet deze te redden. Maar keeper Rinze Onis weet ook een paar keer prima in te grijpen.
    Voorin lieten de Larenaren zich ook nadrukkelijker zien, maar steeds blokte wel iemand de bal of er werd een overtreding gemaakt.

De rust is dan ook een geroezemoes in de kantine en onder de Larense supporters is er nog hoop op een goede afloop. We gaan het regenachtige weer  maar met een hernieuwd bezoek vereren.
    Maar de tweede helft is moeilijk. Er moet steeds meer verdedigd worden en wat op valt is de dynamiek van VVG. Elke vrije trap wordt direct gespeeld en iedereen is in beweging. Een snel genomen ingooi achter de verdediging wordt noodlottig. De bal wordt direct voorgezet en de razendsnelle nummer 13 schiet raak.
    Ondanks enkele wissels kan geen druk meer worden gezet en een logisch gevolg is de 3-1 bij een uitval vlak voor het einde.
    Met name het middenveld komt te kort tegen de sterke mannen op het middenveld en de uitblinkende centrale middenvelder-aanvoerder, die zelf al de onderkant van de lat heeft geraakt. Het was uitstel van executie.
    Maar van deze ploeg verliezen is geen schande. Er is hard gewerkt.

Wat op valt is het opnemen van elke thuiswedstrijd door VVG en elke keer wordt dat geanalyseerd.
    En als je over dynamiek spreekt: Dit staat in schril contrast met de foto van het eerste op de witkamperssite.

Volgende week tegen laagvlieger VVO.

Opstelling: Onis, Saaltink, Haverkamp, Marsman, Wansink, Haytink, B.Brummelman, Kok, Woestenenk, D. Hento en Straalman.
    Invallers: J.Hento, R. Brummelman en Bargeman

Zondag 27 oktober Witkampers – VVO 14.00