• Witkampers verliest bekerduel van Vorden

Vorden, 11 september 2022 vv Vorden - Witkampers (1-1) 2-1

Sinds een aantal seizoenen begint de beker voor het amateurvoetbal in september, voorafgaand aan de eerste competitieduels die het einde van de maand aanvangen. Dit jaar is Witkampers ingedeeld in een poule met Vorden, DZC68 en Voorwaarts Twello. De Larenaren beginnen vandaag aan het bekertoernooi met een uitwedstrijd tegen Vorden.

Op voorhand een mooie krachtmeting, Vorden is al een aantal seizoenen een stabiele en betrouwbare kracht in de tweede klasse, is dit jaar tegenstander van Witkampers in de tweede klasse en is van oudsher een mooi treffen tussen twee clubs die met een klein beetje fantasie (verre) buren zijn.

Vorden begint behoorlijk voortvarend aan de wedstrijd, de gastheren komen via een corner die wordt binnengewerkt na een paar minuten spelen al op een 1-0 voorsprong. Zeker geen prettig begin voor Witkampers dat echter wel binnen 10 minuten spelen al reageert. Christian Beuzel zorgt met zijn snelheid voor problemen in de Vorden achterhoede en schuift beheerst de 1-1 binnen. Een knappe goal die goed laat zien hoe gevaarlijk Witkampers kan zijn in de omschakeling. In het kwartier dat volgt op de gelijkmaker is Witkampers de bovenliggende partij en Vorden heeft het lastig.

De laatste minuten voor rust zijn duidelijk weer voor Vorden en na 45 minuten spelen hebben beide teams er een boeiend treffen van gemaakt. Vorden is sterk tijdens spelhervattingen en Witkampers blijft gevaarlijk bij elke uitval.

De tweede helft is helaas een stuk minder vermakelijk. Na vijf minuten spelen in de tweede helft komt Vorden weer op voorsprong, wederom via een corner. Één van de Vorden verdedigers kopt fraai, maar wel in behoorlijke vrijheid, de 2-1 binnen. Deze voorsprong geeft de thuisploeg duidelijk wat meer rust. Vorden is vrijwel de gehele tweede helft de baas. Witkampers speelt met een elftal dat behoorlijk gewijzigd is door een forse lijst aan geblesseerde spelers. In de eerste helft komt dit nog niet echt aan de oppervlakte, in de tweede helft is het verschil (te) groot en kan Witkampers niet meer echt een vuist maken.

Een curieus moment een paar minuten voor tijd zorgt nog bijna voor een punt, via via stuitert een bal nog op de paal, de gelijkmaker valt dus niet en Witkampers verliest het eerste bekerduel van dit seizoen met 2-1. Aanstaande dinsdag is de tweede poulewedstrijd, thuis tegen DZC68 om 20.00 uur.