Dringend gezocht! Schrijver/redacteur voor ons thuisblaadje

Witkampers verliest bij Lemelerveld en degradeert

Lemelerveld, 29 mei 2023
    Lemelerveld – Witkampers (1-0) 3-1

Op de laatste speeldag van de competitie heeft Witkampers nog steeds kans om via de nacompetitie het verblijf in de tweede klasse met een jaar te verlengen. De Larenaren staan echter niet voor een eenvoudige opgave. Ook Lemelerveld is nog volop in de race op lijfsbehoud. Als Witkampers wint en AZC speelt gelijk of verliest óf Reutum laat punten liggen dan wordt de nacompetitie gehaald. Dit soort 'als' en 'dan' scenario's zijn allemaal leuk en aardig, maar uiteindelijk moet Witkampers eerst maar eens zien te winnen van Lemelerveld.

De wedstrijd begint open en is aantrekkelijk. Lang niet alles gaat goed, maar leuk om naar te kijken is het zeker wel. Ook al, omdat zowel Lemelerveld als Witkampers niets aan een gelijkspel heeft, is de jacht op een doelpunt vanaf de eerste minuut geopend. Witkampers lijkt lang de kandidaat om de eerste goal van vanmiddag te gaan maken. De beste kansen zijn voor de Larenaren, maar het euvel van moeilijk tot scoren kunnen komen speelt vanmiddag ook weer op. Ook niet voor het eerst in deze voetbaljaargang is de tegenstander van vanmiddag heel wat effectiever. Vlak voor rust valt de 1-0 vanuit een snelle omschakeling van Lemelerveld.

Witkampers zit dus weer in de problemen en heeft nu nog maar één helft om deze wedstrijd te redden. Lemelerveld heeft echter vertrouwen gekregen door de openingsgoal en slaat in de eerste vijftien minuten van de tweede helft toe. De 2-0 en ook de 3-0, die laatste goal na een fraaie solo, worden gemaakt en daarmee slinkt het laatste beetje Larense hoop.

Invaller Sem Pardijs doet namens Witkampers iets terug door de 3-1 te maken. Met nog twintig minuten op de klok moeten de zwart-witten wel een echte Houdini-act gaan uitvoeren en dat zit er eerlijk gezegd geen moment in.

Na één jaar deelname aan de tweede klasse zit het avontuur voor Witkampers er op dit moment op. In 26 speelronden werden 25 punten verzameld, helaas niet genoeg voor handhaving. Deze zomer gaan we weer zien welke competitie-indeling ditmaal uit de hoge hoed komt en begint Witkampers in september weer aan een nieuw seizoen.