Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers verliest en zakt weg op de ranglijst

Warnsveld, 24 maart 2024
    Warnsveldse Boys – Witkampers (0-0) 1-0

Witkampers won eind januari voor het laatst een wedstrijd. Thuis tegen SML werd het 4-1 voor de Larenaren. Na dat doelpuntrijke duel zijn de doelpunten opgedroogd en zijn de uitslagen minimaler. In totaal drie wedstrijden waarin Witkampers maar 1 keer scoorde en 2 punten verzamelde. De top van de ranglijst raakt langzaam uit zicht als Witkampers niet snel weer gaat scoren en winnen. Tegenstander Warnsveldse Boys staat op een zevende plek.

In November 2023 speelden Warnsveldse Boys en Witkampers het eerste duel tegen elkaar. In Laren maakten beide teams er zeker in de eerste helft een aantrekkelijke wedstrijd van. Dat is vandaag helaas wel anders. In de openingsfase gebeurt er voor beide doelen weining noemenswaardigs. Bij Witkampers lukt in het begin net iets meer dan bij de gastheren, maar erg overtuigend is het allemaal niet. Het kletsnatte en daardoor pijlsnelle kunstgrasveld draagt ook niet bij aan beter spel. Beide teams worstelen zich door het eerste half uur heen. Af en toe krijgt Witkampers wat ruimte om de aanval te zoeken. Op die momenten zijn veel passes echter net te hard. Op het zojuist genoemde veld krijgt een bal al snel teveel snelheid en dat is te zien aan het aantal passess dat over de zij- of achterlijn schiet.

De weinige opwinding die er dan wel is, ontstaat in het doelgebied van Warnsveldse Boys. 10 minuten voor rust raakt een voorzet van Roald Straalman zelfs de lat. In de laatste minuut van de eerste helft mag ook Warnsveldse Boys de eerste kans noteren. Na een lange solo van één van de Warnsveldse aanvallers gaat een schot voorlangs.

In de tweede helft verandert er weinig aan het spelbeeld. Het is voor zowel de Warnsvelders als de Larenaren een worsteling en gevoelsmatig staat het publiek naar een 0-0 in wording te kijken. Als na een uur spelen Warnsveldse Boys op een 1-0 voorsprong komt, ziet het er niet goed uit voor Witkampers. Ook in de tweede helft krijgen de Larenaren amper kansen. Uit een corner kopt Chiel Oudenampsen hard naast, maar dat is het qua mogelijkheden ook wel een beetje.

Witkampers doet haar best om er nog een slotoffensief uit te persen, maar dat komt ook niet van de grond. Warnsveldse Boys blijft eenvoudig op de been. Na deze nederlaag leert een blik op de ranglijst dat Witkampers richting de bovenkant van de middenmoot is afgezakt. Aanstaande donderdag om 20.00 uur speelt Witkampers de volgende competitiewedstrijd, thuis tegen Orderbos.