Marcel van den Berg stopt als keeperstrainer

Witkampers verliest op de valreep van kampioen AZC

Zutphen, 28 april 2024
    AZC - Witkampers (0-0) 1-0

Bij binnenkomst van de Larense supporters op het sportpark aan de Fanny Blankers Koenweg in Zutphen was de sfeer al opgetogen. Het was duidelijk: AZC was al voor de wedstrijd in kampioensstemming. De businessclub van de thuisclub had zich al verzameld in de bestuurskamer en de supporters hadden het siervuurwerk al tevoorschijn gehaald. Ook de muziek via de speakers was duidelijk te horen.

Vandaag zou het dus moeten gebeuren. AZC had nog een punt nodig om kampioen te worden. Voor Witkampers de taak om dit feestje nog even uit te stellen. Onze jongens hebben de punten ook hard nodig, vooral om nog een plek in de nacompetitie te bemachtigen. Dat is geen eenvoudige opgave nu de ploeg van Jeroen van der Tol in de laatste 5 wedstrijden slechts 5 punten wist te vergaren.

Witkampers begon dus zeer gemotiveerd aan de wedstrijd. In de eerste helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd en had AZC een licht overwicht. Aan beide kanten waren er wat kansen, maar onze verdediging stond goed opgesteld en wist bij de rust een voorsprong voor AZC te voorkomen. Na rust kwam Witkampers beter in de wedstrijd en wist vooral de duels op het middenveld te winnen, waardoor er goede kansen ontstonden voor onze ploeg. Chiel Oudenampsen had bij een kopbal doeltreffend kunnen zijn, Jordi Woestenenk en Christian Beuzel zagen een paar individuele acties maar net mislukken. Jeroen van der Tol zag mogelijkheden en bracht achtereenvolgens Collin Stegeman, Bram Rekers en Bastian Beuzel in de ploeg. Witkampers verhoogde de druk, maar zag wederom geen kans om de mogelijkheden te benutten. Aan de andere kant kwam AZC af en toe goed door met een aantal mogelijkheden. En juist op het moment dat de ploegen dachten af te sluiten met een gelijkspel, wat voor AZC voldoende was om kampioen te worden, kwam goudhaantje Felix Mulder van AZC vlak voor tijd weer tot scoren. Hij wist onnauwkeurigheid in de Larense verdediging op effectieve wijze af te straffen. De euforie was na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Laarhuis, die een prima wedstrijd floot, groot bij de thuisclub. Al met al heeft AZC, vooral door op het juiste moment efficiënt te zijn in vele wedstrijden, de titel verdiend binnengehaald.

De felicitaties van Witkampers gaan naar de ploeg van Tom Polman en we wensen de ploeg uit Zutphen veel succes in de tweede klasse het komende seizoen. En wij gaan alle zeilen bijzetten om nog een plek in de nacompetitie te krijgen met nog 3 wedstrijden (thuis tegen Rheden en Robur, uit naar SML) te gaan. Na de wedstrijd van vandaag zit er duidelijk een opgaande lijn in het spel van ons team. Met deze wetenschap moeten we nog voluit kunnen gaan voor een periode titel, waarbij een derde plek in de totale competitiestand het doel moet zijn.

Wij wensen onze jongens veel succes in deze missie...

Tekst: Johan Ikink
    Foto's: Alex Arkink