Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers verliest opnieuw van VDZ

Arnhem, 10 maart 2024
    VDZ – Witkampers (1-0) 1-0

In de derde klasse B beginnen de verhoudingen langzaam duidelijk te worden. AZC en Robur et Velocitas steken er bovenuit. Zij gaan strijden voor het kampioenschap. Daaronder staan VDZ, Witkampers en Sportclub Lochem dichtbij elkaar voor de plekken die voor de nacompetitie van belang zijn. In oktober speelde Witkampers het thuisduel tegen VDZ. Toen hadden de Larenaren het lastig en na een overtuigende seizoensstart werd de eerste nederlaag geleden tegen de gastheren van vandaag.

Op het fraai gelegen sportpark 't Cranevelt liet VDZ gelijk in de openingfase zien hoe zij gevaarlijk kunnen zijn. De Arnhemmers beschikken over een razendsnelle voorhoede. Zowel voetballend als met een lange bal richting die voorhoede speelt de thuisploeg met meer zelfvertrouwen dan Witkampers en hebben de Larenaren het lastig in de openingsfase. Binnen 10 minuten is het al raak voor VDZ. Een corner leidt tot een rebound die vanaf een meter of tien keihard en hoog wordt binnengeschoten. Na dit doelpunt wankelt Witkampers behoorlijk. VDZ heeft het betere van het spel en komt nog tot een aantal kansen.

Na iets meer dan 20 minuten spelen wordt Witkampers voor het eerst gevaarlijk. Een VDZ verdediger stopt een aanval met zijn hand, een gele kaart en een vrije trap volgen. Deze vrije trap wordt door Raoul Haijtink goed in de hoek geschoten maar de VDZ keeper kan redding brengen. In de laatste tien minuten van de eerste helft wordt Witkampers iets gevaarlijker, maar tot grote kansen leidt dit niet.

Na rust verschijnt Witkampers gewijzigd op het veld. Bastian Beuzel en Colin Stegeman komen de voorhoede versterken. De Larenaren worden gevaarlijker en VDZ zakt wat verder in. Na een kans voor Colin Stegeman is het wachten op nieuwe Larense kansen. Witkampers zit veel beter in de wedstrijd dan de eerste helft, maar echt grote mogelijkheden krijgen de gasten eigenlijk nauwelijks. De grootste kans volgt na een solo van Colin Stegeman. Zijn voorzet vindt in het zestienmeter gebied Bastian Beuzel. Helaas gaat zijn inzet hoog over.

Het laatste kwartier wordt het dan alles of niets voor Witkampers. Rick Bouwhuis en Daan Hento komen als extra aanvallers het veld op. Uit wat vrije trappen en corners kan Witkampers nog een beetje gevaarlijk worden, maar een grote mogelijkheid komt er niet meer. Volgende week zondag speelt Witkampers weer een thuiswedstrijd. Beekbergen is dan te gast.

(geen foto's dit keer)