Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers verliest van effectief Robur et Velocitas

Apeldoorn, 21 januari 2024
    Robur et Velocitas – Witkampers (2-0) 3-1

Met een 3-3 gelijkspel in Vaassen tegen KCVO struikelde Witkampers de winterstop in. Gelijk na deze korte onderbreking is er een nieuwe kans om goede zaken te doen voor de bovenste plaatsen in de derde klasse B. Dit moet dan wel gelijk gebeuren tegen de huidige nummer twee, Robur et Velocitas uit Apeldoorn. Op sportpark Kerschoten wordt gespeeld onder niet al te prettige omstandigheden. Het is een paar graden boven het vriespunt en het waait behoorlijk.

In de openingsfase is het meeste balbezit voor de thuisploeg. Robur maakt een zelfverzekerde indruk aan de bal. Dit zorgt niet gelijk voor enorme kansen maar op het eerste gezicht gaat het allemaal wat eenvoudiger dan bij Witkampers. Hoewel de wedstrijd qua kansen redelijk gelijk op gaat, is het Robur dat veel effectiever is dan Witkampers. Na een kwartiertje wordt een rebound binnengeschoten door de Rood-Witten en staan de Larenaren op achterstand. Na deze goal komt Witkampers iets beter in de wedstrijd en is na een solo van Jordy Woestenk helemaal niet ver van de gelijkmaker. Robur blijft op haar beurt rustig en is zoals al aangehaald zeer doelgericht. Net voor rust valt uit een snelle uitbraak de 2-0 en lijkt het een verloren middag voor Witkampers.

Na rust gunt Robur de bal aan Witkampers en leunt het wat meer achterover. Witkampers heeft moeite om tot echte kansen te komen. Om nog wat spanning terug te brengen lijkt een toevallige goal logischer dan een vloeiende aanval. Niet voor het eerst valt er vervolgens een doelpunt uit een spelhervatting. Een vrije trap op ongeveer 25 meter van het doel wordt via via door invaller Roel Wesseldijk binnengetikt. En waar de thuisploeg in de zeventig minuten hiervoor bijzonder rustig was slaat nu de paniek een beetje toe. De keeper en achterhoede van Robur maken opeens een onzekere indruk. Wat één doelpunt al niet kan doen. Witkampers is vervolgens via opnieuw Roel Wesseldijk heel dicht bij de 2-2. Zijn schot gaat echter net naast.

In de slotfase wordt het dan echt alles of niets. Een hard schot van invaller Bastian Beuzel wordt geblokt door een Apeldoorns been en tijdens een paar corners is het nog even spannend. In de laatste seconden maakt Robur gebruik van de ruimte die altijd ontstaat in zo'n slotfase en maakt de 3-1.