Mededeling

Inhaalwedstrijd tegen sv Orderbos

Limmen VR 1 – Witkampers VR 1

Vandaag één van onze verste uitwedstrijden, ongeveer een uur en drie kwartier rijden.

Eenmaal daar aangekomen kijken we op één van de strakste velden van Nederland, daar kan het in ieder geval niet aanliggen. Na een wat slordige en nog wat slappe warming-up begint de wedstrijd.

Het eerste kwartier moeten we even onze draai vinden, doordat de tweede ballen niet worden gewonnen. Ook de linker middenvelder van de tegenstander legt een aantal ballen mooi neer voor de rechtsbuiten waardoor er gevaar ontstaat.

Ondertussen creëren wij ook wat kleine kansen, maar we zijn nog niet zuiver genoeg. Dit gebeurt voornamelijk via de flanken. Onder andere Daphne komt regelmatig langs haar tegenstander.

In de 28ste minuut hebben wij een corner die over alles en iedereen heen gaat, maar Dora zet de bal aan de andere kant nogmaals voor. Polly weet haar hoofd er tegen aan te zetten en kopt de bal beeldschoon in de verre hoek. Wat een heerlijk gevoel.

Drie minuten later wordt Elisa diep gespeeld, helaas was de bal net wat te scherp, maar door goed druk zetten van Elisa krijgt de keeper de bal niet goed weg. Daphne vangt de bal op en schiet met een mooie wreefpass de bal over de uitgekomen keeper heen. De bal komt nog op de lat en gaat uiteindelijk via de verdediger het goal in.

In de 33e minuut komt er een aanval over links. Dorien weet de bal voor te zetten en Elisa kopt de bal langs de keeper het goal in: 0-3!

Nog geen tien minuten scoort Elisa in eerste instantie niet, maar de bal wordt nogmaals voorgegeven en Elisa schiet deze bal beheerst binnenkantje voet binnen: 0-4!.

Toch bleef Limmen tussendoor ook komen. Het spel ging en heen en weer en werd bij beide partijen de volle 100% gegeven

In de rust werd aangegeven dat we met wat meer rust moesten gaan spelen en de bal gewoon rond te laten gaan. Niet alles hoeft direct naar voren.

Begin van de tweede helft kreeg Limmen meer de overhand, doordat zij opnieuw de tweede ballen wonnen. Er ontstonden twee kansen voor Limmen, maar verder speelden zij het niet goed uit. Hierbij moet ook wel gezegd worden dat de verdediging prima stond en veel ballen onderschepten. De laatste vijftien minuten werd er niks meer weggegeven en ontstonden er zelfs nog wat kansen voor ons. Echter bracht dit geen doelpunten met zich mee.

Speciaal applaus voor onze Els! Zij kon op het laatste moment nog mee om onze zieke Keely te vervangen!

Volgende week neemt Vrouwen 1 het in de knock-out fase van de beker op tegen FC Eindhoven AV Vr1. De club komt uit de Topklasse. Om 12:00 uur wordt er afgetrapt.

Beumer, ten Have, Bartelds, Klein Braskamp, ter Harmsel, v/d Pol, Braakman (’60 Voerman), Jansen, Harbers (‘ 70 Wesseldijk), Wentink en Schilderinck

Tekst: Carmen