Herman Elkink “Koebus” krijgt een Koninklijke onderscheiding

Witkampers Vr1 en Hoogland Vr1 delen de punten

Laren, 26 november 2023
    Witkampers Vr1 - Hoogland Vr1 (1-1) 1-1

Witkampers Vrouwen 1 mocht op zondag 26 november aantreden tegen de vrouwen van Hoogland uit Amersfoort. Op papier een lastige wedstrijd tegen de nummer 4 uit de competitie. We bereidden ons daarom voor op een intensieve pot en werden gewaarschuwd voor de standaardmomenten waar Hoogland goed in is.

Na een goede warming-up waren we klaar voor de wedstrijd. Althans, dat dachten we. Na 3 minuten stonden wij, na een goede corner van Hoogland, al met 0-1 achter. Zat dus wel een kern van waarheid in die waarschuwing die we vooraf kregen. Maar goed, doordat de goal na 3 minuten al viel hadden we nog minstens 87 minuten om zelf ook een goaltje (of twee) te maken. En gelukkig pakten we gelijk de draad op met een eerste helft waarin de Witkampers aanzienlijk sterker waren dan Hoogland. In de 14e minuut werd Bodine goed diep gestuurd, waarbij ze de bal teruglegde op Daphne die hem op een mooie wijze in de verre hoek schoot. 1-1! En er is nog genoeg tijd om voor meer dan een puntje te gaan. Hier kregen we de eerste helft meerdere kansen voor, maar helaas lukte het telkens net niet.

Na de rust begonnen we ietwat chaotisch aan de tweede helft, maar toen we de draad weer oppakten werd Hoogland wat geïrriteerd, wat resulteerde in drie gele kaarten voor hen. Verder hielden we de tweede helft stand door vooral de bal tegen te houden. Mogelijkheden tot een aanval kregen we niet meer, daar waar Hoogland deze wel kreeg. In de 87e minuut werd het bijna 1-2, maar gelukkig haalde Carmilla deze bal van de lijn af. Eindstand 1-1.

Al met al een goede teamprestatie, waarin de dames maar weer eens hebben laten zien dat doorzettingsvermogen en teamspirit een heleboel op kunnen leveren. Op naar volgende week, waar we om 11:00 uur uit spelen tegen Beuningse Boys Vr1.

Tekst: Romy Goorhuis